Fotorealistyczna grafika na żywo

Reżyser Kevin Margo nakręcił ostatnio krótkometrażowy film sci-fi zatytułowany Construct, który służyć ma jako pokaz dostępnej dziś technologii. Z pomocą specjalnego oprogramowania V-Ray i kilku profesjonalnych kart Nvidia Quadro K6000 filmowcy mogli generować fotorealistyczny obraz na żywo.

Reżyser Kevin Margo nakręcił ostatnio krótkometrażowy film sci-fi zatytułowany Construct, który służyć ma jako pokaz dostępnej dziś technologii. Z pomocą specjalnego oprogramowania V-Ray i kilku profesjonalnych kart Nvidia Quadro K6000 filmowcy mogli generować fotorealistyczny obraz na żywo.

Reżyser Kevin Margo nakręcił ostatnio krótkometrażowy film sci-fi zatytułowany Construct, który służyć ma jako pokaz dostępnej dziś technologii. Z pomocą specjalnego oprogramowania V-Ray i kilku profesjonalnych kart Nvidia Quadro K6000 filmowcy mogli generować fotorealistyczny obraz na żywo.

W filmie tym w rolę robotów wcielili się żywi aktorzy, których ruchy były wyłapywane i rejestrowane z pomocą technologii motion capture. Zazwyczaj reżyser widzi w momencie kręcenia tylko aktorów w dziwnych kostiumach na statycznym tle, a gotowy obraz musi on sobie wyobrazić sam.

Reklama

Tym razem było jednak odmiennie - komputer wyposażony w kilka kart Quadro K6000 był w stanie generować na żywo fotorealistyczną grafikę. Na podglądzie jest ona trochę pikselowata, lecz gdy obraz zostaje zatrzymany widzimy go w pełnych szczegółach - a reżyser może zerknąć na pełną scenę z gotową scenografią, postaciami i z całym oświetleniem.

Niestety na razie Nvidia K6000 kosztuje około 16 tysięcy złotych, ale za kilka lat najprawdopodobniej każdy domowy komputer PC będzie miał takie możliwości.

Geekweek

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama