Fotorealistyczna grafika na żywo

Reżyser Kevin Margo nakręcił ostatnio krótkometrażowy film sci-fi zatytułowany Construct, który służyć ma jako pokaz dostępnej dziś technologii. Z pomocą specjalnego oprogramowania V-Ray i kilku profesjonalnych kart Nvidia Quadro K6000 filmowcy mogli generować fotorealistyczny obraz na żywo.

Reżyser Kevin Margo nakręcił ostatnio krótkometrażowy film sci-fi zatytułowany Construct, który służyć ma jako pokaz dostępnej dziś technologii. Z pomocą specjalnego oprogramowania V-Ray i kilku profesjonalnych kart Nvidia Quadro K6000 filmowcy mogli generować fotorealistyczny obraz na żywo.

Reżyser Kevin Margo nakręcił ostatnio krótkometrażowy film sci-fi zatytułowany Construct, który służyć ma jako pokaz dostępnej dziś technologii. Z pomocą specjalnego oprogramowania V-Ray i kilku profesjonalnych kart Nvidia Quadro K6000 filmowcy mogli generować fotorealistyczny obraz na żywo.

W filmie tym w rolę robotów wcielili się żywi aktorzy, których ruchy były wyłapywane i rejestrowane z pomocą technologii motion capture. Zazwyczaj reżyser widzi w momencie kręcenia tylko aktorów w dziwnych kostiumach na statycznym tle, a gotowy obraz musi on sobie wyobrazić sam.

Reklama

Tym razem było jednak odmiennie - komputer wyposażony w kilka kart Quadro K6000 był w stanie generować na żywo fotorealistyczną grafikę. Na podglądzie jest ona trochę pikselowata, lecz gdy obraz zostaje zatrzymany widzimy go w pełnych szczegółach - a reżyser może zerknąć na pełną scenę z gotową scenografią, postaciami i z całym oświetleniem.

Niestety na razie Nvidia K6000 kosztuje około 16 tysięcy złotych, ale za kilka lat najprawdopodobniej każdy domowy komputer PC będzie miał takie możliwości.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy