Frankfurt 2011: Peugeot HX1

Francuscy designerzy od zawsze słynęli z odważnych projektów, przełomowych rozwiązań i niepowtarzalnego stylu. Jednak na pewien czas z tej drogi zboczyli projektanci tworzący samochody dla firmy Peugeot. Po rewelacyjnych prototypowych modelach 907 czy 908 można było mieć wrażenie, że designerów z Francji złapała zadyszka. Na szczęście suche lata prawdopodobnie minęły, a dowodem na to może być nowy, bardzo interesujący koncept rodzinnego Peugeota.

Francuscy designerzy od zawsze słynęli z odważnych projektów, przełomowych rozwiązań i niepowtarzalnego stylu. Jednak na pewien czas z tej drogi zboczyli projektanci tworzący samochody dla firmy Peugeot. Po rewelacyjnych prototypowych modelach 907 czy 908 można było mieć wrażenie, że designerów z Francji złapała zadyszka. Na szczęście suche lata prawdopodobnie minęły, a dowodem na to może być nowy, bardzo interesujący koncept rodzinnego Peugeota.

Francuscy designerzy od zawsze słynęli z odważnych projektów, przełomowych rozwiązań i niepowtarzalnego stylu. Jednak na pewien czas z tej drogi zboczyli projektanci tworzący samochody dla firmy Peugeot. Po rewelacyjnych prototypowych modelach 907 czy 908 można było mieć wrażenie, że designerów z Francji złapała zadyszka. Na szczęście suche lata prawdopodobnie minęły, a dowodem na to może być nowy, bardzo interesujący koncept rodzinnego Peugeota.

Model HX1 to wizja sześcioosobowego samochodu rodzinnego napędzanego silnikiem spalinowym i elektrycznym. Konstruktorzy zdecydowali się na dość nietypowy układ siedzeń w kabinie. Zamiast dwóch rzędów po trzy fotele obok siebie jak to miało miejsce np. w Hondzie FR-V, znajdziemy tam trzy trzy rzędy po dwa siedziska umieszczone jedno za drugim. Dostęp do przestrzeni pasażerskiej dają nowatorsko zaprojektowane drzwi przednie i tylne, które otwierają się w przeciwnych kierunkach.

Reklama

Jednak drzwi to jedyne ciekawostki jakie spotkamy w tym aucie. Zgodnie z nową filozofią Metamorphosis, którą wyznają projektanci Peugeota auto ma wiele cech, które pozwalają mu się dostosować do prędkości i warunków jazdy. Jedną z nich mają być rewelacyjnie felgi, w których po przekroczeniu 100 km/h rozkładają się specjalne łopatki, których zadaniem jest zmniejszenie oporu aerodynamicznego. Drugim znakiem rozpoznawczym ma być tylny spojler otwierający się także tej samej prędkości.

Peugeot ma także zwracać uwagę swoją bardzo niską, opływową sylwetką. Wymiary auta przedstawiają się następująco wysokość: 1373 mm, szerokość: 1990 mm i długość: 4954 mm.

Układ napędowy jaki ma zostać zastosowany w HX1 będzie przypominał rozwiązanie znane z modelu 3008 HYbrid4 czy 508 RXH, który ma wejść do sprzedaży w przyszłym roku. Składa się on z połączenia silnika diesla o pojemności 2,2 l i mocy 204 KM oraz silnika elektrycznego generującego 70 kW (95 KM). Pierwszy motor napędza jedynie przednią oś natomiast jednostka elektryczna napędza koła tylne. Dzięki temu zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,2 l, a zasięg korzystanie wyłącznie z baterii pozwala na przejechanie około 20 km.

Na koniec warto jeszcze wrócić do wnętrza pojazdu i wspomnieć o jego wykończeniu. Znalazła się tam szeroka gama materiałów takich jak drewno dębowe, skóra, szczotkowane aluminium czy nawet marmur. Prestiż samochodu ma podnosić wyposażenie choćby w minibar, w skład którego wchodzi ekspres do kawy.

Koncepcyjny Peugeot HX1 zostanie pokazany po raz pierwszy na targach we Frankfurcie już za niecały miesiąc.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy