Goodyear stworzy dla Tesli opony przyszłości

Goodyear wyznaczył sobie wielki cel, którym jest stworzenie praktycznego i inteligentnego ogumienia przyszłości do samochodów w pełni ekologicznych takich jak np. Tesla. Jako że pojazdy elektryczne i autonomiczne to niewątpliwie...

Goodyear wyznaczył sobie wielki cel, którym jest stworzenie praktycznego i inteligentnego ogumienia przyszłości do samochodów w pełni ekologicznych takich jak np. Tesla. Jako że pojazdy elektryczne i autonomiczne to niewątpliwie...

Goodyear wyznaczył sobie wielki cel, którym jest stworzenie praktycznego i inteligentnego ogumienia przyszłości do samochodów w pełni ekologicznych takich jak np. Tesla.

Jako że pojazdy elektryczne i autonomiczne to niewątpliwie już realizująca się wizja przyszłości motoryzacji i światowego transportu, to inżynierowie z Goodyeara intensywnie pracują nad oponami, które nie tylko zwiększą bezpieczeństwo pasażerów i obniżą koszta eksploatacji pojazdów, ale również będą mogły uczynić go jeszcze bardziej ekologicznym.

Goodyear zaprezentował u ubiegłych latach kilka prototypów takich opon. Jedna z nich ma formę kulistą i została nazwana Eagle-360. Dzięki niej jazda byłaby dużo gładsza i cichsza, koło miałoby większą powierzchnię styczną z drogą (nawet najbardziej nierówną) i auto mogłoby skręcać niemal dowolnie we wszystkich kierunkach.

Reklama

Wówczas można by parkować nawet w najciaśniejszych przestrzeniach, nie wspominając już o bezpieczeństwie podczas wszelkich manewrów na drodze.

Inny koncept świetnie sprawdziłby się np. w pojazdach elektrycznych. Opona BHO3 wyposażona została przez producenta w materiały termo i piezoelektryczne, które przekształcają powstające ciepło, gdy opona jest pod obciążeniem, w energię elektryczną. W ten sposób ogumienie może w trakcie jazdy ładować akumulatory.

Koncepcyjna opona Goodyear BHO3. Fot, Goodyear.

Goodyear nawiązał już współpracę z firmą Tesloop Inc, która specjalizuje się w międzymiastowym transporcie samochodami Tesla. Współpraca będzie polegała na badaniu i modelowaniu osiągów opon w oparciu o dane pozyskiwane w trakcie przejazdów pojazdów należących do floty Tesloop. W ramach realizowanych zadań wykorzystane zostanie uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja.

"Za kilka lat wszystkie wiodące usługi transportu pasażerów dokonają migracji do autonomicznych, elektrycznych i szybko ładujących się platform transportowych. Spowoduje to radykalny spadek cen transportu samochodowego, zwiększy przebiegi i umożliwi eksploatację samochodów przez niemal 24 godziny na dobę" - powiedział Rahul Sonnad, dyrektor generalny Tesloop.

"Najbliższe działania w zakresie technologii będą skupione na tworzeniu i weryfikacji predykcyjnych modeli zużycia opon, w oparciu o uczenie maszynowe i systemy analityki predykcyjnej współpracujące z systemami informatycznymi działającymi w chmurze. Kolejnym celem będzie projektowanie optymalizacji procedur konserwacji opon w oparciu o pozyskane w czasie rzeczywistym dane" - dodał Sonnad.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama