Google tworzy bazę danych o całej ludzkości

Google chce zrealizować kolejny ambitny projekt. Po pomyśle z budową bazy danych zawierającą DNA całej cywilizacji i stworzeniem człowieka doskonałego, teraz przyszedł czas na zmagazynowanie wszystkich informacji o całym świecie i jego historii. Skarbiec wiedzy ma być czymś na kształt globalnej świadomości.

Google chce zrealizować kolejny ambitny projekt. Po pomyśle z budową bazy danych zawierającą DNA całej cywilizacji i stworzeniem człowieka doskonałego, teraz przyszedł czas na zmagazynowanie wszystkich informacji o całym świecie i jego historii. Skarbiec wiedzy ma być czymś na kształt globalnej świadomości.

Google chce zrealizować kolejny ambitny projekt. Po pomyśle z budową bazy danych i stworzeniem człowieka doskonałego, teraz przyszedł czas na zmagazynowanie wszystkich informacji o całym świecie i jego historii.

Skarbiec wiedzy (Knowledge Vault) ma być czymś na kształt globalnej świadomości, czyli źródłem możliwie jak największej wiedzy na temat wszystkiego, co wie ludzkość, a w przyszłości mądrości absolutnej (jeśli to w ogóle możliwe).

Z tej niewyobrażalnie potężnej i, co najważniejsze, darmowej bazy danych, która pomieścić ma również wszystko to, co znajdziemy m.in. w Internecie, będą korzystać ludzie, komputery, a nawet roboty.

Reklama

Projekt powstał w połowie 2014 roku i do tej pory udało się w jego ramach skatalogować ponad 2 miliardy pojęć, ale to dopiero wierzchołek góry lodowej, pomysł bowiem ma być sukcesywnie rozwijany.

Mądrość Knowledge Vault będą wykorzystywały także aplikacje takie jak Siri (Apple) czy Cortana (Microsoft), a w następnej kolejności każdy algorytm sztucznej inteligencji, jaki przygotują niezależni programiści.

Podobne projekty mają też największe koncerny internetowe świata. Być może w przyszłości uda się je połączyć w całość, tym samym tworząc coś naprawdę niezwykłego, bo taki swoisty odcisk palca naszej cywilizacji.

Oczywiście cała ta wiedza pewnie zainteresuje światowe agencje wywiadowcze, które wykorzystają ją w wiadomych celach.

Geekweek

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy