Happy Meal w UK - książka zamiast zabawki

Zamiast taniej plastikowej zabawki, wartościowa książka – taka promocja obowiązuje we wszystkich restauracjach McDonald’s w Wielkiej Brytanii przez następne 5 tygodni. Chodzi tu oczywiście o popularne zestawy Happy Meal, które skierowane są do najmłodszych klientów sieci.

Zamiast taniej plastikowej zabawki, wartościowa książka – taka promocja obowiązuje we wszystkich restauracjach McDonald’s w Wielkiej Brytanii przez następne 5 tygodni. Chodzi tu oczywiście o popularne zestawy Happy Meal, które skierowane są do najmłodszych klientów sieci.

Taka zamiana oznaczać będzie zapewne mnóstwo niezadowolonych dzieci, przyzwyczajonych do zabawki obecnej w każdym zestawie, ale firma chce w ten sposób promować czytanie książek. Pomysł może wydawać się nieco dziwny, ale biorąc pod uwagę ilość Happy Meali sprzedawanych każdego dnia, uczyni on McDonald’s największym w kraju dystrybutorem książek dla dzieci.

Akcja o nazwie „Happy Readers” ruszyła w weekend i ma pełne wsparcie ze strony National Literacy Trust, które przy okazji informuje, że 30% brytyjskich dzieci nie posiada żadnej książki! Teraz może się to zmienić, bo już testowa wersja programu, którą przeprowadzono w ubiegłym roku, zakończyła się z wynikiem 9 milionów rozdanych egzemplarzy.

Zachęcanie dzieci do czytania poprzez oferowanie im hamburgera oraz frytek może i jest kontrowersyjnym pomysłem, ale skoro tylko odnosi pozytywny skutek, to trzeba liczyć na to, że podobne akcje wkrótce zagoszczą także w innych krajach.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas