Jak się tworzy samoloty

Czasy gdy projekty samolotów tworzyło się na deskach kreślarskich odeszły bezpowrotnie. Powoli do lamusa odchodzą też tradycyjne komputery. Najwięksi producenci samolotów zaczynają wykorzystywać coraz nowsze technologie, które dają znacznie większe możliwości.

Czasy gdy projekty samolotów tworzyło się na deskach kreślarskich odeszły bezpowrotnie. Powoli do lamusa odchodzą też tradycyjne komputery. Najwięksi producenci samolotów zaczynają wykorzystywać coraz nowsze technologie, które dają znacznie większe możliwości.

Czasy gdy projekty samolotów tworzyło się na deskach kreślarskich odeszły bezpowrotnie. Powoli do lamusa odchodzą też tradycyjne komputery. Najwięksi producenci samolotów zaczynają wykorzystywać coraz nowsze technologie, które dają znacznie większe możliwości.

Patrząc na pracę inżynierów Lockheeda można pomyśleć, że zamiast budować nowe samoloty swój czas pracy spędzają na granie na konsoli, ubrani w hełmy VR i czujniki przymocowane do ich kończyn. Jednak w rzeczywistości jest to zaawansowana technologia, która niesie ze sobą wiele korzyści. Największym atutem tego systemu jest ogromna redukcja kosztów związanych z budową fizycznie istniejących prototypów, a także znacznie krótszy czas związany z wdrożeniem wizji w życie.

Reklama

Już we wczesnych fazach projektowania modele wirtualne pozwalają wykluczyć wiele słabych punktów. Projektanci mają także możliwość sprawdzenia czy ich pomysły sprawdzą się na przykład w codziennej obsłudze i użytkowaniu.

W tej chwili technologia CHIL jest używana przez inżynierów pracujących nad myśliwcem najnowszej generacji F-35. Daje ona także możliwości opracowywania nowych satelit o zastosowaniu cywilnym czy wojskowym.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama