Jeep Grand Cherokee: nowe diesle dla Europy

Wkrótce do sprzedawanych w Europie Jeepów Grand Cherokee trafią nowe silniki wysokoprężne. Europejskie będzie nie tylko ich przeznaczenie, ale także pochodzenie.

Wkrótce do sprzedawanych w Europie Jeepów Grand Cherokee trafią nowe silniki wysokoprężne. Europejskie będzie nie tylko ich przeznaczenie, ale także pochodzenie.

Wkrótce do sprzedawanych w Europie Jeepów Grand Cherokee trafią nowe silniki wysokoprężne. Europejskie będzie nie tylko ich przeznaczenie, ale także pochodzenie.

Sześciocylindrowe jednostki napędowe diesla zastąpią dotychczas stosowane silniki 3.0 CRD konstrukcji Mercedesa. W turbodoładowanych motorach o pojemności 3.0, produkowanych przez włoską firmę VM Motori, zastosowano system common rail Multijet II (do 8 sekwencji w obrębie jednego cyklu) i turbosprężarkę firmy Garett o zmiennej geometrii łopatek.

Największa terenówka Jeepa oferowana będzie z tym samym silnikiem w dwóch wariantach mocy. Mocniejszy będzie charakteryzował się mocą 241 KM i maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm w zakresie 1600-2800 obrotów na minutę. Słabsza odmiana może pochwalić się 190 KM i momentem 440 Nm.

Reklama

Jak podaje producent silnik na przejechanie 100 km ma zadowalać się mniej więcej 8,4 l oleju napędowego. Włoskie motory pod maskami amerykańskich pojazdów to efekt połączenia się koncernu Fiata i Chryslera. Ten sam motor zagości także w nowej Lancii Thema, która w rzeczywistości będzie europejską odmianą kolejnej generacji Chryslera 300.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama