Komputer nauczył się grać w Super Mario Bros

Dr Tom Murphy stworzył ostatnio algorytm pozwalający komputerom uczyć się robić coś z czym większość nas radziła sobie w wieku 7 lat - rozpracowywać tytuły takie jak Super Mario Bros. A tak wygląda komputer uczący się, a później grający w ten klasyczny tytuł.

Dr Tom Murphy stworzył ostatnio algorytm pozwalający komputerom uczyć się robić coś z czym większość nas radziła sobie w wieku 7 lat - rozpracowywać tytuły takie jak Super Mario Bros. A tak wygląda komputer uczący się, a później grający w ten klasyczny tytuł.

Dr Tom Murphy stworzył ostatnio algorytm pozwalający komputerom uczyć się robić coś z czym większość nas radziła sobie w wieku 7 lat - rozpracowywać tytuły takie jak Super Mario Bros. A tak wygląda komputer uczący się, a później grający w ten klasyczny tytuł.

Generalnie metoda Murphy'ego jest taka, że komputer heurystycznie uczy się podglądając najpierw jak grają ludzie - zapamiętując, które kombinacje przycisków wciskane w odpowiednim momencie gwarantują wyższy wynik, a następnie algorytm ewoluuje samodzielnie próbując różnych rozwiązań - w wyniku czego jest w stanie nauczyć się grać w niektóre gry lepiej niż człowiek (w Adventure Island idzie mu świetnie, lecz niektórych innych gier nie potrafi w ogóle ugryźć).

Reklama

Jeśli jesteście bardziej zainteresowani tematem pełny artykuł naukowy na temat zastosowanej technologii znajdziecie .

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy