Manekiny, które podglądają kupujących
Benetton - firma odzieżowa, która raczej nie boi się budzić kontrowersji, jako jedna z pierwszych na świecie wyposażyła niektóre z manekinów w swoich sklepach w technologię EyeSee. Dzięki temu manekiny podglądają teraz klientów.
Benetton - firma odzieżowa, która raczej nie boi się budzić kontrowersji, jako jedna z pierwszych na świecie wyposażyła niektóre z manekinów w swoich sklepach w technologię EyeSee. Dzięki temu manekiny podglądają teraz klientów.
Urządzenie EyeSee kosztuje 4 tysiące euro, a jego zadaniem nie jest ochrona przed złodziejami - ma ono pełnić inną, jeszcze ważniejszą funkcję.
Składa się ono z kamery umieszczonej w oku manekina oraz zaawansowanego oprogramowania potrafiącego rozpoznawać twarze i na podstawie tego prowadzić statystyki dotyczące wieku, płci i pochodzenia etnicznego kupujących.
Dane te mają pozwolić sprzedawcom na przygotowanie lepszej oferty - uszytej na miarę pod konkretną grupę (czyli inne ułożenie towarów na półkach, inne promocje), najczęściej odwiedzającą sklepy Benettona.
EyeSee na szczęście żadnych obrazów nie rejestruje, lecz je na bieżąco przetwarza - dlatego też jego użycie nie wymaga żadnych specjalnych zezwoleń.
Jeśli technologia się sprawdzi - bez oporów sięgną po nią inne firmy, tak aby wycisnąć z naszych portfeli jeszcze trochę pieniędzy.
Źródło: