Manekiny, które podglądają kupujących

Benetton - firma odzieżowa, która raczej nie boi się budzić kontrowersji, jako jedna z pierwszych na świecie wyposażyła niektóre z manekinów w swoich sklepach w technologię EyeSee. Dzięki temu manekiny podglądają teraz klientów.

Benetton - firma odzieżowa, która raczej nie boi się budzić kontrowersji, jako jedna z pierwszych na świecie wyposażyła niektóre z manekinów w swoich sklepach w technologię EyeSee. Dzięki temu manekiny podglądają teraz klientów.

Urządzenie EyeSee kosztuje 4 tysiące euro, a jego zadaniem nie jest ochrona przed złodziejami - ma ono pełnić inną, jeszcze ważniejszą funkcję.

Składa się ono z kamery umieszczonej w oku manekina oraz zaawansowanego oprogramowania potrafiącego rozpoznawać twarze i na podstawie tego prowadzić statystyki dotyczące wieku, płci i pochodzenia etnicznego kupujących.

Dane te mają pozwolić sprzedawcom na przygotowanie lepszej oferty - uszytej na miarę pod konkretną grupę (czyli inne ułożenie towarów na półkach, inne promocje), najczęściej odwiedzającą sklepy Benettona.

EyeSee na szczęście żadnych obrazów nie rejestruje, lecz je na bieżąco przetwarza - dlatego też jego użycie nie wymaga żadnych specjalnych zezwoleń.

Jeśli technologia się sprawdzi - bez oporów sięgną po nią inne firmy, tak aby wycisnąć z naszych portfeli jeszcze trochę pieniędzy.

Źródło:

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas