Pierwszy telewizor 8K już niebawem w sprzedaży

Nie jest żadną tajemnicą, że wciąż czekamy na materiały w rozdzielczości 4K, które uzasadniałyby zakup takowego telewizora (sytuacja powinna zmienić się w przyszłym roku wraz z debiutem standardu Ultra HD Blu-ray), jednak zdaje się, że producenci nie widzą tego problemu.

Nie jest żadną tajemnicą, że wciąż czekamy na materiały w rozdzielczości 4K, które uzasadniałyby zakup takowego telewizora (sytuacja powinna zmienić się w przyszłym roku wraz z debiutem standardu Ultra HD Blu-ray), jednak zdaje się, że producenci nie widzą tego problemu.

Nie jest żadną tajemnicą, że wciąż czekamy na materiały w rozdzielczości 4K, które uzasadniałyby zakup takowego telewizora (sytuacja powinna zmienić się w przyszłym roku wraz z debiutem standardu Ultra HD Blu-ray), jednak zdaje się, że producenci nie widzą tego problemu. Sharp jest tu najlepszym przykładem, ponieważ ten japoński koncern wyraźnie wybiegł do przodu zapowiadając pierwszy telewizor 8K, który trafi do sprzedaży już 31 października.

Model LV-85001 wyceniony został na 16 000 000 JPY (ok. 133 000 USD), co skutecznie powinno odstraszyć potencjalnych maniaków technologicznych. Co prawda z technicznego punktu widzenia mamy tu do czynienia z telewizorem (sprzęt posiada wbudowany tuner TV), jednak na chwilę obecną urządzenie chyba lepiej sprawdzi się w roli przerośniętego monitora. Ten 85-calowy sprzęt skierowany jest bowiem głównie na rynek biznesowy, gdzie sprawdzi się w profesjonalnym zastosowaniu.

Reklama

Jeśli zaś chodzi o specyfikację, to panel o rozdzielczości 7680x4320 pikseli (zagęszczenie na poziomie 104 ppi) wykorzystuje technologię IGZO, jego kontrast to 100 000:1, a kąty widzenia wynoszą 176°. Co ciekawe, aby cieszyć się obrazem 8K, wymagane jest podłączenie wszystkich czterech wyjść HDMI 2.0.

Nie wiemy jeszcze, czy Sharp zdecyduje się wprowadzić ten model na europejski rynek, ale niezależnie od tego i tak mamy raczej do czynienia z ciekawostką … przynajmniej na razie. 

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama