Poduszka powietrzna w suficie

Amerykańska firma TWR od kilku lat pracuje nad projektem nowej poduszki powietrznej. Szefowie firmy liczą, że dzięki swoim zaletom niebawem będą mogły zastąpić one tradycyjnie stosowane air bagi.

Amerykańska firma TWR od kilku lat pracuje nad projektem nowej poduszki powietrznej. Szefowie firmy liczą, że dzięki swoim zaletom niebawem będą mogły zastąpić one tradycyjnie stosowane air bagi.

Amerykańska firma TWR od kilku lat pracuje nad projektem nowej poduszki powietrznej. Szefowie firmy liczą, że dzięki swoim zaletom niebawem będą mogły zastąpić one tradycyjnie stosowane air bagi.

Pomysł zakłada wyposażenie samochodów w nowy typ poduszki powietrznej, która po inicjacji nie otwierałaby się z kierownicy i deski rozdzielczej, ale z sufitu. Firma jest obecnie w fazie zaawansowanych prac i testów, które mają pokazać ich wyższość nad standardowymi poduszkami i skłonić producentów aut do instalowania ich w produkowanych pojazdach.

Reklama

Firma TWR jako argument podaje przede wszystkim większą wydajność i poprawę bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, a także zapewnienie większej ergonomii i estetyki we wnętrzu pojazdu. Ma ona pozwolić na wyeliminowanie poduszek z kierownicy i deski rozdzielczej. Projektanci i producenci aut nie będą musieli już uwzględniać tego systemu bezpieczeństwa w tych miejscach, co wpłynie na tworzenie jeszcze bardziej niepowtarzalnych i atrakcyjnych wnętrz. Pozbycie się poduszek z deski rozdzielczej przełoży się także na wygodę i ergonomię podróżowania za sprawą większej ilości miejsca na nogi czy dzięki większym schowkom.

Istotny z punktu widzenia producentów może okazać się fakt, że takie rozwiązanie może być znacznie tańsze. Pozwala ona na standaryzację i nie wymusza opracowywania elementów wnętrza, pod kątem bezproblemowego otwierania air bagu.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy