Polskie SpaceForest testuje silnik rakietowy. Zobaczcie to na filmie

Gdyńska firma SpaceForest, która prężnie rozwija się w polskim prywatnym sektorze przemysłu kosmicznego, pochwaliła się właśnie kolejnym, szóstym testem swojego rakietowego silnika hybrydowego o nazwie SF70...

Gdyńska firma SpaceForest, która prężnie rozwija się w polskim prywatnym sektorze przemysłu kosmicznego, pochwaliła się właśnie kolejnym, szóstym testem swojego rakietowego silnika hybrydowego o nazwie SF70.

Zdolni inżynierowie tak świetnie przygotowali swoją rakietę do testów, że już przy pierwszy podejściu, w ciągu 5 sekund stabilnej pracy, osiągnęli 40 kNs impulsu całkowitego, a to dopiero początek eksperymentów.

Przypomnijmy, że SpaceForest zostało zaproszone przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA) do projektów związanych z misją kosmiczną JUICE, w ramach których agencja chce zbadać Jowisza i jego trzy lodowe Księżyce.

Swoją siedzibę ma w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym i zatrudnia ponad 25 osób. Realizuje m.in. projekty technologiczne dla ESA oraz własne, badawczo-rozwojowe, m.in. w dziedzinie napędów rakietowych. Jest to aktualnie jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm polskiego sektora kosmicznego, opierająca prace o własne, zaawansowane koncepcje i technologie.

Firma niedawno poinformowała, że w ramach programu "Szybka Ścieżka", organizowanego przez Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, złożyła wniosek o dofinansowanie rakiety suborbitalnej Suborbital Inexpensive Rocket.

Budowa pierwszej polskiej rakiety suborbitalnej rozpocznie się jeszcze w tym roku, a jej pierwszy lot ma odbyć się w 2022 roku. Rakieta ma być tania w budowie oraz eksploracji, gdyż będzie w pełni odzyskiwana.

SpaceForest w konkursie zajął pierwsze miejsce wraz z pięcioma innymi firmami, zdobywając 21 na 23 możliwe do zdobycia punkty.

Rakieta budowana przez Polaków ma być zdolna do startu z wód Morza Bałtyckiego. Firma będzie również brała udział w projekcie tworzenia polskiego kosmodromu.

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. SpaceForest

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas