Poranne zajęcia w szkole złe dla zdrowia

Na początku roku donosiliśmy o badaniach kanadyjskich naukowców, którzy doszli do wniosku, że poranne lekcje mogą nie być dobre dla nastolatków, a teraz ich odkrycie potwierdzają badacze ze Stanów Zjednoczonych - wczesne wstawanie zwiększa ryzyko depresji i stanów lękowych.

Na początku roku donosiliśmy o badaniach kanadyjskich naukowców, którzy doszli do wniosku, że poranne lekcje mogą nie być dobre dla nastolatków, a teraz ich odkrycie potwierdzają badacze ze Stanów Zjednoczonych - wczesne wstawanie zwiększa ryzyko depresji i stanów lękowych.

, którzy doszli do wniosku, że poranne lekcje mogą nie być dobre dla nastolatków, a teraz ich odkrycie potwierdzają badacze ze Stanów Zjednoczonych - wczesne wstawanie zwiększa ryzyko depresji i stanów lękowych.

Amerykanie niemal całkowicie potwierdzili to, o czym wcześniej mówili ich kanadyjscy koledzy - prowadzone przez nich badanie wykazało, że uczniowie ze szkół zaczynających lekcje wcześniej nie wysypiają się, a pozbawienie snu jest po prostu dla nastolatków (ale nie tylko) niezdrowe, prowadząc między innymi do większej podatności na depresję, stany lękowe, a wszystko przekładać się może dodatkowo na gorsze wyniki w szkole.

Reklama

Naukowcy z USA dowiedli też zależności w drugą stronę - że dobra higiena snu redukuje te potencjalne negatywne efekty, a pozytywne skutki są najbardziej widoczne u tych uczniów, którzy zaczynają lekcje po godzinie 8:30.

Po raz kolejny zwraca się zatem uwagę na fakt, że zmuszając nastolatków do wstawania skoro świt, zmuszamy ich do walki z własnym organizmem - ich naturalny rytm dobowy przestawia się bowiem wraz z wejściem w wiek dojrzewania o 2-3 godziny do przodu, a zatem jeśli zależy nam na szeroko pojętym dobrze młodzieży, powinniśmy przesunąć godziny rozpoczęcia lekcji nieco do przodu.

Źródło: , Zdj.: CC0

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama