Rekonstrukcja PZL-37 Łoś

W historii polskiego lotnictwa nie ma drugiej takiej konstrukcji jak legendarny bombowiec PZL-37 Łoś. Niestety do naszych czasów nie zachował się żaden z około 120 egzemplarzy tego typu. Na szczęście w mieleckiej fabryce samolotów trwa rekonstrukcja modelu Łosia w skali 1:1. Postępy prac są bardzo zaawansowane.

W historii polskiego lotnictwa nie ma drugiej takiej konstrukcji jak legendarny bombowiec PZL-37 Łoś. Niestety do naszych czasów nie zachował się żaden z około 120 egzemplarzy tego typu. Na szczęście w mieleckiej fabryce samolotów trwa rekonstrukcja modelu Łosia w skali 1:1. Postępy prac są bardzo zaawansowane.

W historii polskiego lotnictwa nie ma drugiej takiej konstrukcji jak legendarny bombowiec PZL-37 Łoś. Niestety do naszych czasów nie zachował się żaden z około 120 egzemplarzy tego typu. Na szczęście w mieleckiej fabryce samolotów trwa rekonstrukcja modelu Łosia w skali 1:1. Postępy prac są bardzo zaawansowane.

W czasie wybuchu II wojny światowej PZL-37 Łoś był najnowocześniejszym samolotem w arsenale Wojska Polskiego. Nowoczesna konstrukcja charakteryzowała się wysokimi osiągami, dużym zasięgiem i sporym udźwigiem bomb. Niestety z powodu braku odpowiednich myśliwców do osłony, złego dowodzenia, a także braku benzyny straty wśród Łosi biorących udział w kampanii wrześniowej były bardzo duże.

Reklama

Wiele z zachowanych maszyn zostało ewakuowanych głównie do Rumunii, ale żaden z nich nie powrócił do Polski, a także nie zachował się do naszych czasów. Na szczęście legenda najlepszej polskiej maszyny z okresu międzywojennego zachowała się do naszych czasów. Jakiś czas temu w mieleckiej fabryce samolotów, czyli dokładnie tam, gdzie przed wojną produkowany był Łoś, zapadła decyzja o odbudowie wiernej repliki w skali 1:1.

Niedawno po raz pierwszy zostały zaprezentowane postępy prac nad legendarnym samolotem i są one imponujące. Dzięki pracy najlepszych pracowników, nawet bez użycia oryginalnych części udało się odtworzyć konstrukcję płatowca. Początkowo planowano, że replika będzie wystawiona przed fabryką w Mielcu, jednak ogromne zainteresowanie placówek muzealnych i organizatorów imprez lotniczych sprawiło, że konstruktorzy repliki, musieli przeprojektować ją tak, by mogła być ona transportowana.

Ciekawe zdjęcia z rekonstrukcji możecie zobaczyć .

Źródło:,

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy