Atak na użytkowników Apple

Cyberprzestępcy kolejny raz uderzają w klientów firmy Apple. Oszuści rozsyłają z wiarygodnie wyglądającego adresu wiadomości e-mail, które informują o "zagrożeniu", z jakim może borykać się konto użytkownika oraz alarmują o konieczności jego zabezpieczenia. Niestety u większości mniej doświadczonych internautów wiadomość może nie wzbudzić żadnych podejrzeń i przystaną oni na oferowaną im "pomoc".

Tym razem celownik cyberprzestępców został wymierzony w klientów firmy Apple.
Tym razem celownik cyberprzestępców został wymierzony w klientów firmy Apple.AFP

Treść wiadomości wygląda niepozornie: "Drogi użytkowniku. Twój numer identyfikacyjny Apple został wykorzystany w celu otwarcia sesji iCloud z nieautoryzowanego komputera. Twoje konto iTunes zostało zablokowane, proszę o sprawdzenie swojego konta w celu weryfikacji informacji [Potwierdź teraz]". Po zatwierdzeniu i przejściu do wskazanego łącza ukazuje się nam pozornie wiarygodnie wyglądający formularz logowania, któremu autentyczności dodaje opcja przypomnienia hasła.  

Po wypełnieniu takiego formularza, dane logowania zostają natychmiast przesłane w ręce oszusta. Umożliwiamy w ten sposób dostęp do całej zawartości naszego konta, profili, zapisanych zdjęć, kontaktów, poufnych korespondencji i treści oraz, co gorsze, do zapisanych form płatności w postaci numerów kart płatniczych. Skutki utraty takich informacji mogą być opłakane. Co możemy zrobić by chronić nasze konto?

Producent oprogramowania Bitdefender przygotował kilka wskazówek dla użytkowników, którzy chcą ochronić swoje dane. Najważniejsze jest solidne hasło, które powinno zawierać przynajmniej 6 znaków w postaci liter (małych i dużych), znaków specjalnych oraz cyfr. Dobrze też włączyć dwuetapową weryfikację dostępu do iCloud. Usługa ta dostarcza nam na wybrane wcześniej urządzenie informację o próbie logowania, wraz z kodem uwierzytelniającym, po którego uzupełnieniu otrzymamy dostęp do naszego konta. Należy też korzystać tylko z zaufanych połączeń W- iFi oraz nie przypisywać możliwości automatycznego zapamiętywania połączeń. Jest to kolejna furtka, która umożliwia przechwycenie naszego hasła.

Są to tylko podstawowe zabiegi, które w pewnym stopniu mogą nam pomóc wzmocnić bezpieczeństwo i zabezpieczyć dostęp do konta. Niestety, w dzisiejszych czasach może okazać się że takie środki są niewystarczające. Nawet najprzezorniejsi nie mają szans z zagrożeniami, które w sposób cichy i bez naszej wiedzy penetrują systemy operacyjne i działają na naszą szkodę. Warto pomyśleć o tym by zadbać o odpowiednią ochronę – szczególnie, jeśli mamy w naszym domu kilka komputerów oraz urządzeń mobilnych. W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem jest zakup antywirusa chroniącego trzy niezależne systemy: Mac, Windows i Android w dowolnej kombinacji.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas