Chcesz osiągnąć sukces na YouTube? Musisz pójść w… dzieci albo gry wideo

Jak pokazują najnowsze badania, to właśnie kanały dotyczące tych dwóch zagadnień cieszą się obecnie na całym świecie największą popularnością i przyciągają rzesze subskrybentów, więc warto to maksymalnie wykorzystać.

Chcesz osiągnąć sukces na YouTube? Musisz pójść w… dzieci albo gry wideo
Chcesz osiągnąć sukces na YouTube? Musisz pójść w… dzieci albo gry wideoGeekweek - import

Pew Research Center przyjrzało się ponad 40 tysiącom kanałów na YouTube z co najmniej 250 tysiącami subskrybentów, który istniały pod koniec 2018 roku, analizując ich materiały z pierwszego tygodnia obecnego roku, co daje wynik blisko 250 tysięcy filmów trwających łącznie blisko 49 tysięcy godzin. Nie da się ukryć, że to już całkiem pokaźny materiał badawczy, na podstawie którego można wyciągnąć wiarygodne wnioski dotyczące globalnych trendów popularności w tym serwisie.

A te są następujące, spośród wszystkich przeanalizowanych przez Pew Research Center  materiałów 17% było w języku angielskim i mogły się one pochwalił największą popularnością, generując blisko 100 tysięcy odsłon w ciągu pierwszego tygodnia obecności na kanale, w porównaniu do 50,310 odsłon w przypadku innych języków.

Spośród anglojęzycznych materiałów ogromną popularnością cieszą się materiały związane z grami wideo, bo osobna analiza 30 tysięcy anglojęzycznych filmów ujawniła, że 18% z nich dotyczy właśnie gamingu. Te mogły się pochwalić średnią 122 tysięcy odsłon i były oglądane dłużej niż inne typy filmów. Dla kontrastu, najmniej popularnym tematem jest polityka, która pojawiła się jedynie w 4% przebadanych filmów, co może sugerować, że użytkownicy mają jej dość w tradycyjnych mediach.

Nie można też pominąć kwestii popularności materiałów z udziałem albo celujących w dzieci, bo jak dowiadujemy się z raportu, każdy film z udziałem dziecka poniżej 13 roku życia zbiera blisko 3 razy więcej odsłon niż materiały o innej tematyce i to pomimo faktu, że YouTube wymaga od swoich użytkowników, by mieli więcej niż 13 lat: - Ta mała podkategoria filmów, które były tworzone dla dzieci albo występowały w nich dzieci, szczególnie do 13 roku życia, była bardziej popularna, jeśli chodzi o ilość odsłon, od każdego innego zbadanego przez nas w tym raporcie tematu. Nic więc dziwnego, że autorzy tych kanałów są wrogo nastawieni do nowego pomysłu Google, czyli przeniesienia tych treści do YouTube Kids, co może znacznie obniżyć ich zasięgi.

Źródło: GeekWeek.pl/

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas