Co nas cieszy, a co martwi
Według Taylor Nelson Sofres (firmy do której należy TNS OBOP) osobista rekomendacja internauty jest jednym z najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi promocji stron WWW. Wyniki badania przeprowadzonego w 14 krajach wskazują, że wysoki poziom satysfakcji z korzystania ze strony WWW nie tylko zachęca użytkowników do powtórnych wizyt, ale wpływa również na pozyskanie nowych odwiedzających.
Niemal dwa razy więcej regularnych użytkowników internetu twierdzi bowiem, że w poszukiwaniu nowych stron częściej korzysta z porady osób znajomych niż z pomocy wyszukiwarek czy linków, a 98 % zadowolonych użytkowników danej strony deklaruje, że poleciłoby ją znajomej osobie. Osobista rekomendacja ma także ogromne znaczenie w budowaniu bazy lojalnych użytkowników stron. Wśród najczęściej wymienianych czynników, na które respondenci wskazywali jako niewystarczająco zadawalające znalazły się:
- Aktualizowanie zawartości stron WWW (37%)
- możliwość personalizacji stron www (33 %)
- jakość mechanizmów wyszukiwania (32 %)
- szybkość ładowania strony (32 %)
Aż 71 % użytkowników zadowolonych jest z mechanizmów umożliwiających poruszanie się po stronie, a 69 % określa strony mianem przyjaznych. Natomiast dla dwóch trzecich użytkowników satysfakcjonujący poziom osiąga zawartość stron.
Badanie zostało zrealizowane w 14 krajach (Argentyna, Chiny, Francja, Niemcy, Węgry, Indie, Irlandia, Izrael, Litwa, Norwegia, Hiszpania, Tajwan, Turcja, Wielka Brytania) w okresie od listopada 2001 r. do kwietnia 2002r.
Zobacz: http://www.tnsofres.com/webeval
(PC Kurier)