Facebook zarabia miliardy

Nic dziwnego, że "Zuck" znów się cieszy. Liczba użytkowników "The Social Network" zbliża się do 650 milionów, a przychody z reklam są ponad dwukrotnie większe niż w 2009 roku.

Mark Zuckerberg ma powody do zadowolenia
Mark Zuckerberg ma powody do zadowoleniaAFP

Jak podaje AdAge, powołując się na szacunki eMarketer, przychody Facebooka z reklam mogły w 2010 roku wynieść 1,86 miliarda dolarów. W 2009 roku serwis zarobił w ten sposób 740 milionów, więc przyrost można śmiało nazwać fenomenalnym.

Analitycy obserwują, że cześć sukcesu Facebooka to skopiowanie prostego modelu biznesowego Google, czyli oddanie w ręce małych i średnich przedsiębiorstw kontroli nad zarządzaniem reklamami. Model "samoobsługowy" oznacza małe koszty dla Google i Facebooka, co sprzyja wzrostowi przychodów.

Większość (1,21 miliarda dol.) to przychody generowane przez klientów z USA. Wcześniej podawano, że Facebook osiągnął przychody 1,2 miliarda w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2010 roku i szacowano przychód roczny na 2 miliardy, lecz wydaje się, że to nieco przesadzona kwota.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas