Google rezygnuje z marki Picasa
Firma Google postanowiła pożegnać się z jednym ze swoich najbardziej znanych brandów. Krok ten podyktowany jest nową polityką firmy, zakładającą unifikacje wszystkich produktów pod wspólnym szyldem. Co się zmieni?
Nic póki co nie wiadomo na temat zmian w layoucie aplikacji, czy też w podstawowych funkcjonalnościach, jednak nie należy się raczej spodziewać przełomu - w końcu mawia się: "jeśli nie jest zepsute, nie naprawiaj". Dokładnie to założenie przyświecało zresztą niedawnej decyzji Google, które w maju ogłosiło pożegnanie ze swoją autorską platformą do dzielenia się plikami wideo.
Wprawdzie istnienie marki YouTube wyłamuje się z jednolitej konwencji nazewniczej, jednak jest ona o niebo lepiej rozpoznawalna niż GV, więc Google będzie musiało jakoś przełknąć tę żabę, lub wymyślić alternatywne wyjście; może zmiana nazwy na Google YouTube?
Zdaniem Mashable, największy w historii firmy rebranding zbiegnie się w czasie z publiczną premierą Google+, który póki co dostępny jest dla zamkniętego grona testerów. Sama firma Google nie udziela w tej sprawie komentarzy.
Piotr Dopart