Internauci chcą prywatności
Według badań w ramach projektu Pew Internet & American Life większość internautów oczekuje w Sieci zachowania prywatności ich danych. 86 procent badanych była zwolennikami rozwiązania, w którym przedsiębiorstwa dysponujące informacjami o preferencjach i upodobaniach klientów udostępniają je innym firmom jedynie na wyraźne życzenie tych klientów.
94 procent stwierdziło, że za naruszenia tajności danych osobistych spółki i ich zarządy powinni być dotkliwie karani, a ponad 60 procent uważa, że korporacje powinny mieć całkowity zakaz śledzenia aktywności poszczególnych osób w Internecie. Jednak jak na razie rząd amerykański negocjuje z przedstawicielami e-koncernów przepisy, wedle których firmy nie będą mogły wykorzystywać danych klientów jedynie, gdy ci to sobie zastrzegą. Ponadto zdecydowana większość badanych nie miała pomysłu, jak w Sieci ową pożądaną prywatność można praktycznie chronić.