Koniec ze ściąganiem w trakcie nauki zdalnej
Powstała nowa metoda testowania mająca ograniczyć ściąganie podczas pisania testów w warunkach zdalnej nauki.
Jak informuje Nauka w Polsce PAP, rozwiązanie opracowane przez inżynierów z Rensselaer Polytechnic Institute (USA) ma za zadanie w dyskretny sposób zoptymalizować narzędzia do testowania, z wiedzą dotyczącą umiejętności danej osoby.
Podczas pisania egzaminów w trybie nauki zdalnej, spore problemy stwarza ponadprogramowa komunikacja uczniów między sobą. Wyniki oraz prawidłowe odpowiedzi są przekazywane na bieżąco za pośrednictwem komunikatorów internetowych oraz telefonu.
Nowy system ma temu zaradzić poprzez segregację uczniów zależnie od poziomu ich umiejętności. Najlepsze osoby z danej grupy, miałyby otrzymywać pytania na samym końcu, już po udzieleniu odpowiedzi przez gorzej przygotowanych. Całość mogłaby przebiegać w pełni automatycznie, a system potrafiłby samodzielnie ustalać poziom danego zdającego, wyciągając średnią z ocen oraz innych egzaminów.
Amerykańscy naukowcy przeprowadzili już wstępne badania oraz testy nowego rozwiązania. Wyniki pokazały, że przy zastosowaniu nowego systemu, nadprogramowe konsultacje podczas egzaminów wyniosły mniej niż 2 proc. Tak dobry wynik przyczynił się do wdrożenia metody na całym kampusie Rensslaer.