Microsoft i Yahoo! finalizują współpracę

Internetowy portal Yahoo! i koncern Microsoft zakończyły rozmowy w sprawie zapowiedzianej pod koniec lipca współpracy w dziedzinie usług wyszukiwania i reklam. Współpraca między obiema firmami mogłaby się rozpocząć na początku 2010 roku - czytamy w komunikacie dla inwestorów.

Początkowo wszystko miało być dopięte na ostatni guzik jeszcze w październiku, ale wtedy obie firmy ogłosiły, że ze względu na złożoność całego przedsięwzięcia potrzebne jest więcej czasu na ustalenie szczegółów.

Wyszukiwarka Microsoftu Bing będzie wyłączną wyszukiwarką na stronach Yahoo!. W zamian za to Yahoo! przejmie obsługę sprzedaży reklamy w wynikach wyszukiwania dla klientów premium obu firm. Dział AdCenter Microsoftu będzie zarządzał pozostałymi reklamami. Umowa musi jeszcze zostać zatwierdzona przez amerykańskie organy antymonopolowe.

Reklama

Porozumienie o współpracy jest zaplanowane na dziesięć lat. W tym czasie Microsoft otrzyma licencję na algorytmy wyszukiwania Yahoo!, aby je zastosować we własnych programach i w wyszukiwarce Bing. Pierwotnie Microsoft chciał w całości przejąć Yahoo!, ale portal internetowy odrzucił ofertę. Microsoft ma nadzieję, że dzięki umowie uzyska większy zasięg na rynku wyszukiwarek i reklamy, podczas gdy Yahoo! oczekuje przede wszystkim oszczędności w kosztach.

HeiseOnline
Dowiedz się więcej na temat: portal | Microsoft | Yahoo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy