Młodzież kocha komunikatory
"Złapiemy się na GG" - tak mówi do siebie młodzież. Nic dziwnego! Ponad 90 proc. polskich nastolatków w wieku 14-18 lat korzysta z komunikatorów internetowych, a blisko 95 proc. z nich używa Gadu-Gadu - wynika z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia wykonanego dla Epanel.pl.
Widać, że komunikatory internetowe cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich nastolatków. Korzysta w nich w naszym kraju ponad dziewięćdziesiąt procent osób wieku 14-18 lat i mających w domu dostęp do internetu.
Niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o komunikatory internetowe, z których korzystają nastolatki jest Gadu-Gadu. Jego użytkowanie deklaruje blisko 96 proc. respondentów. Na drugim miejscu, choć z ponad dwa razy gorszym wynikiem, jest Skype (45 proc.). Na kolejnych lokatach uplasowały się Tlen (10,7 proc.), Google Talk (5,2 proc.) oraz MSM Communicator (4,8 proc.).
Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w dniach 30 lipca - 11 sierpnia 2010 na Epanel.pl. Wzięło w nim udział N=303 mieszkańców miast wieku 14-18 lat.