Mozilla w ataku
Fani przeglądarki Mozilla przeprowadzili W Trójmieście akcję reklamową polegającą na rozlepianiu plakatów. Wydrukowane w technologii sitodrukowej na recyklowanym papierze plakaty rozlepiane były w sąsiedztwie siedzib i biur dużych firm programistycznych i komputerowych.
Akcja wywołała wiele kontrowersji w środowisku programistów i
miłośników Mozilli. Pojawiły się pytania, czy ta forma bezpośredniej
promocji ma sens w przypadku oprogramowania open source (vide akcja
sprayowa IBM w San Francisco "Peace, Love and Linux" lub Coca Cola burn)
oraz gdzie znajduje się docelowy użytkownik, który na początku
powinien być uświadomiony w kwestii wolności oprogramowania.
Autorzy akcji wskazują, że ona była skierowana do zaawansowanych
użytkowników i inżynierów oprogramowania w dużych firmach, którzy z
racji swojej profesji wiedzą czym jest GNU i Mozilla.
Dokumentację fotograficzną akcji znajdziesz na stronie WWW: http://obin.org/pl-mozilla.html