Polki w Internecie

Prawie 14 proc. kobiet ma dostęp do Internetu, choć tylko około 6 proc. z niego korzysta. Oznacza to, że w Polsce jest nieco ponad 876 tysięcy internautek. Jedna trzecia z nich ma własny adres poczty elektronicznej. Co druga chętnie korzystałaby z dobrego serwisu dla kobiet - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Badania zostały przeprowadzone w grupie około tysiąca internautów. Wynika z nich, że dostęp do Internetu ma prawie 14 procent respondentek. Jedna piąta z nich ma mniej, niż osiemnaście lat. Zdecydowanie częściej w sieci można spotkać kobiety w wieku od 19 do 45 lat (66 procent). W tej grupie najwięcej jest osób ze średnim wykształceniem, co piąta ma dokumenty ukończenia wyższej uczelni, co dziesiąta deklaruje wykształcenie niepełne wyższe lub pomaturalne. Zaledwie co dwudziesta respondentka ukończyła szkołę zawodową.

Z Internetu najczęściej korzystają kobiety niezamężne (panny, rozwódki, wdowy) i osoby mieszkające z rodzicami - ponad 42 proc. 33 proc. ankietowanych ma męża i dzieci. Najwięcej z nich mieszka w mieście o liczbie mieszkańców przekraczającej 501 tys. (28,4), ale na wsi jest ich tylko o dziesięć procent mniej.

46,2% badanych kobiet korzystało sieci (do kwietnia) raz lub kilka razy od początku roku. Regularnie mniej więcej raz na tydzień około - 26,5%, kilka razy w tygodniu - 12,8%, codziennie lub prawie codziennie - 14,5%. Najczęstszym miejscem korzystania jest uczelnia lub szkoła - dla prawie 50%, na drugim miejscu jest praca - 36%, potem dom 27,4%. Swoje własne konto poczty elektronicznej ma co trzecia internautka.

Porównując te wyniki z badaniem Internet Monitor można powiedzieć, że kobiety rzadziej łączą się z siecią niż mężczyźni. Większość z mężczyzn korzysta z Internetu codziennie lub kilka razy w tygodniu. Zakupy w internecie wbrew pozorom nie są domeną kobiet. Z tej formy kiedykolwiek skorzystało zaledwie 4% badanych. Porównując do wyników badań Internet Monitora można powiedzieć, że internautki są mniej przekonane do zakupów internetowych niż mężczyźni internauci, spośród których zakupu w internecie dokonało już 8 proc. Być może wynika to z oferty zakupu za pośrednictwem sieci - programy komputerowe, sprzęt komputerowy - którą kobiety są mniej zainteresowane.

Co piąta internautka uważa, że w sieci jest jeszcze za mało serwisów dla kobiet, a z dobrego serwisu dla kobiet korzystałaby chętnie prawie połowa. Co dziesiąta internautka przyznaje, że istniejące już serwisy dla kobiet, są dobrze zrobione. Co trzeciej trudno jest znaleźć serwis dla kobiet w Internecie, choć tyle samo nie zgadza się z tym poglądem. 16% uważa, że internetowe strony zawierają bardziej aktualne informacje niż pisma dla kobiet, 12 % jest przeciwnego zdania.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas