Routery utrudniają połączenie z internetem
Od kilku dni infolinie techniczne wielu operatorów internetowych przeżywają oblężenie. Klienci skarżą się na problemy z działaniem internetu. Okazuje się, że przyczyna problemów nie leży po stronie operatorów, ale samych klientów.
Osoby łączące się z internetem za pomocą routera zakupionego na własną rękę, którzy dostrzegają w ostatnim czasie problemy z internetowymi połączeniami, powinni sprawdzić ustawienia DNS.
- Użytkownicy zgłaszają problemy z nieotwieraniem się stron internetowych. Przyczyną nie są problemy po stronie Netii, TP czy innego operatora, a problem z konfiguracją routerów (przede wszystkim marki TP-Link, bo tych jest na naszym rynku najwięcej), a dokładnie ustawieniami DNS. Nie otwierają się strony, gdy na routerze ustawione jest (domyślnie) automatyczne pobieranie DNS - wyjaśnia Karol Wieczorek z biura prasowego Netii.
Netia swoim klientom zaleca zmianę ustawień domyślnych i ręczne wpisanie adresów DNS (62.233.233.233 oraz 87.204.204.204)/ Z kolei klientom innych sieci specjaliści z Netii zalecają doraźne wpisanie np. adresów Google DNS (8.8.8.8 oraz 8.8.4.4 ).