Sprawozdania bankowe w sieci
Klienci banku HypoVereinsbank mogą obecnie skorzystać z nowej usługi: gromadzenia sprawozdań bankowych i kwitów (rachunków) z bankomatu w Internecie.
Użytkownicy będą mieli możliwość niezakłóconego dostępu do danych oraz elastycznego przeszukiwania informacji. Komunikacja między klientem a bankiem stanie się dzięki temu bardziej efektywna. Transakcje będą łatwe, zrozumiałe i przejrzyste dla klientów, natomiast bank zaoszczędzi na kosztach komunikacji. Nowa usługa została opracowana przez firmę memIQ w oparciu o bazę danych Tamino XML firmy Software AG.
Z badań przeprowadzonych przez analityków z frmy Mummert+Partners wynika, że niemieckie biura zużywają każdego dnia 500 milionów kartek papieru. Badania potwierdziły również, że instytucje bankowe mogą uprościć swoje funkcjonowanie z korzyścią dla siebie i klientów, poprzez efektywne zarządzanie dokumentami. Wykorzystując internetowe archiwum dokumentów, HypoVereinsbank ma możliwość przekazywania klientom sprawozdań w formie elektronicznej. Wymaga to jedynie od klienta zalogowania się w swoim osobistym archiwum na stronie HypoVereinsbank, gdzie znajduje się dostęp do aktualnych wyciągów i sprawozdań bankowych.
Oprogramowanie banku przekazuje sprawozdanie do memIQ Connector, który konwertuje dokumenty na format XML i przydziela im dodatkowe informacje potrzebne do dalszego przetwarzania. Dokumenty te są przechowywane w bazie danych Tamino XML firmy Software AG.
Ocena IDC dotycząca pomysłu internetowego archiwum dokumentów znajduje się w sprawozdaniu: memIQ Provides Personal Document Integration and Management, An IDC White Paper, by Analyst Rob Hailstone, April 2001. Badanie wskazuje, iż aktualnie Tamino XML jest jedyną bazą danych na rynku, oferującą funkcje potrzebne do właściwego wdrożenia rozwiązania.
Podając za sprawozdaniem: Użycie TaminoXML oznacza odejście od podstawowej technologii - jednakże nadaje podstawowego sensu przy tym wdrożeniu.