Trójca Przenajwiększa

Z badań wykonanych przez firmę JupiterMedia Matrix wynika, że prawie połowę (46,7 procent) ruchu na sieci w USA generują trzy wielkie portale: AOL Time Warner, Microsoft MSN i Yahoo! (a razem z czwartym na liście - Napsterem - jest to ponad połowa czasu spędzanego przez Amerykanów w Internecie). Zdecydowanie najwięcej czasu pożera internautom AOL ("zabierając" internautom 32 procent czasu spędzanego w sieci).

Raport wykazuje jednocześnie, że przejęcie 60 procent "czasu sieciowego" jest udziałem zaledwie 14 firm, podczas gdy w marcu 1999 na ten rezultat pracowało 110 firm. "To ironia losu. Internet został stworzony jako demokratyczna instytucja dająca wszystkim równe szanse" - komentuje Mark Mooradian - szef analityków JMM. Pozostali analitycy SA jednak innego zdania: "To naturalna ewolucja" - twierdzi Jordan Rohan - analityk z SoundView.

Bloomberg
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas