Wiadomości na Facebooku - co przyniesie przyszłość?

Facebook wprowadza nowy moduł wiadomości. Sprawdzamy, jak nowa funkcja spisuje się w praktyce.

15 listopada 2010 roku Mark Zuckerberg zapowiedział wprowadzenie na Facebooku rozszerzonej funkcjonalności modułu odpowiedzialnego za wysyłanie wiadomości. Usługa jest już testowo wdrażana u niektórych użytkowników. Tak się złożyło, że Wielki Brat wytypował do testów również mnie, zatem już spieszę z doniesieniami - jak nowe wiadomości sprawdzają się w praktyce?

Najważniejsza informacja ze wszystkich - każdy użytkownik otrzyma nowy adres poczty elektronicznej utworzony według schematu imie.nazwisko@facebook.com. Od tej pory skrzynka, w której gromadzone były wiadomości tekstowe wysyłane pomiędzy użytkownikami serwisu, przechowywać będzie również maile. Oznaczane są one ikonką koperty, która zastępuje awatar użytkownika.

Reklama

Warto również zauważyć, że nie ma tutaj podziału na skrzynkę odbiorczą i wiadomości wysłane. Wszystko ląduje w jednym miejscu, a o statusie wiadomości informują odpowiednie ikonki.

Utworzenie nowej wiadomości odbywa się tak samo jak dawniej - kliknięcie odpowiedniego przycisku i wpisanie użytkownika. Jeżeli chcemy wysłać email na zewnątrz wystarczy wpisać adres w pole odbiorcy. Nowością jest, że w wiadomościach wymienianych pomiędzy użytkownikami można umieścić załącznik - tu Facebook stanie się solidną konkurencją dla usług pozwalających na udostępnianie dokumentów oraz tradycyjnego wysyłania ich przy pomocy e-maila.

Rzuca się w oczy brak miejsca na określenie tematu wiadomości - wszystkie wysyłane są z domyślnym "Conversation with...". Jest to chyba jedna z największych wad tego rozwiązania. Trzeba jednak przyznać, że sam pomysł jest dobry i jeżeli twórcy Facebooka zdecydują się na doszlifowanie kilku niedoróbek, będzie to sympatyczne narzędzie komunikacji.

Z poziomu modułu Wiadomości wysyłać można również wiadomości SMS. Teoretycznie. Usługa nie jest obecnie dostępna w Polsce. To już chyba nikogo nie zdziwi - prawie zawsze traktowani jesteśmy jak kraj trzeciego świata.

Największą zaletą nowych Wiadomości jest rozszerzenie możliwości wiadomości błyskawicznych przesyłanych za pomocą czatu. W końcu pojawiło się długo wyczekiwane archiwum! Od teraz do każdej rozmowy można powrócić w dowolnym momencie. Są one zapisywane w jednym wątku przedstawiającym pełną historię komunikacji z danym użytkownikiem. Wiadomości błyskawiczne przedstawiane są za pomocą ikony dymka.

Ze zmian kosmetycznych zauważyć można pojawienie się emotikonek w module wiadomości, możliwość oznaczania wiadomości jako nieprzeczytane oraz ich archiwizowania w osobnym katalogu, co pozwoli na utrzymanie porządku w skrzynce odbiorczej. Pojawiła się także funkcja jej przeszukiwania przy użyciu filtrów. W przypadku otrzymania niechcianej wiadomości reklamowej, można ją zgłosić jako spam.

Podsumowując ten krótki test: jest na co czekać. Od kiedy uzyskałem dostęp do nowych funkcji Facebooka, narzędzie to nabrało zupełnie innego wymiaru i w dużym stopniu zastąpiło tradycyjny komunikator instalowany na dysku komputera. Najbardziej do gustu przypadła mi funkcja załączania dokumentów - ten element naprawdę ułatwi życie wielu osobom. Jeżeli dostaniecie taką możliwość - aktywujcie nowe Wiadomości czym prędzej!

Krzysztof Gudowski

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Facebook
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy