15 urodziny firmy Komputronik
Komputronik SA, największy polski sprzedawca branży IT, obchodzi właśnie 15-lecie swojej działalności.
- Znacząco wzrosła konkurencja, jak również wymagania klientów. W efekcie skończył się czas szybkich, błyskotliwych, czasami wręcz przypadkowych karier, a na rynku pozostały firmy, które inwestowały w rozwój, wiedzę, długofalowe relacje z partnerami biznesowymi i klientami. Ogromną zmianę przyniósł rozwój e-commerce. Z czasem swoją pozycję będą umacniać e-sklepy, które stawiają na wzajemne zaufanie, solidną obsługę klientów i szeroką dostępność produktów. Dostawcy, którzy walczą jedynie za pomocą ceny, nie będą w stanie uzyskać środków na dalszy rozwój i wdrażanie nowoczesnych narzędzi do obsługi klientów - mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik SA.
Wojciech Buczkowski podkreśla przy tym, że spółka wchodzi w kolejne 15-lecie z nowymi pomysłami na rozwój, choć nadal prowadzi szereg tradycyjnych działań, które towarzyszą spółce od początkowych lat działalności, jak na przykład serwisowanie i seryjna produkcja komputerów. Według najnowszej prognozy w tym roku obrachunkowym spółka zanotuje około 40-procentowy wzrost zysku netto, czemu będzie towarzyszyć ponad 17-procentowy wzrost przychodów. W okresie od 1 kwietnia 2011 roku do 31 marca 2012 roku zysk Komputronik SA ma sięgnąć 12,7 mln zł, a zakładana wartość sprzedaży przekroczy 930 mln zł. Jednocześnie przychody całej Grupy Komputronik mają - po raz pierwszy w jej historii - przekroczyć 1 mld zł (przy 14,6-milionowym zysku netto).
Komputronik został założony w 1996 roku w Poznaniu przez dwóch braci - Wojciecha i Krzysztofa Buczkowskich, wspieranych od samego początku przez obecną żonę Krzysztofa - Ewę. W początkowej fazie rozwoju firma prowadziła lokalną sprzedaż produktów IT oraz świadczyła usługi dla klientów detalicznych (m.in.: drobne naprawy komputerów, pomoc techniczna, modernizacja sprzętu). W ciągu kolejnych lat działalności zapadały kluczowe decyzje, które można uznać za decydujące dla rozwoju firmy. Należały do nich:
Historia Komputronik w pigułce:
- uruchomienie sklepu internetowego (1998),
- hurtowa sprzedaż produktów do kanału partnerskiego (1998),
- produkcja komputerów pod własną marką (1999),
- utworzenie komórki zajmującej się tworzeniem oferty i sprzedaży laptopów (2000),
- utworzenie sieci salonów na zasadach franczyzy (2001),
- powstanie działu obsługi klientów biznesowych Komputronik Biznes (2002),
- wdrożenie systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2000 (2003),
- przenosiny do nowej, obecnej siedziby (2004),
- kupno udziałów w firmie integracyjnej Symtec (2005),
- debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych (2007),
- kupno kontrolnego pakietu udziałów w portalu technologicznym benchmark.pl (2007),
- kupno udziałów w firmie KEN Technologie Informatyczne (2007),
- przejęcie kontroli nad Karen Notebook (2008),
- otwarcie 200-tnego salony sprzedaży (2008),
- rozpoczęcie sprzedaży w Czechach (2008),
- realizacja 2-milionowego zamówienia przez Komputronik.pl (2011),
- nowe logo i rozpoczęcie realizacji nowej strategii sprzedaży w salonach komputerowych (2011).