Intela rewolucja w grafice 3D

Problemy z grafią w najnowszych grach? Gry komputerowe nie mają wystarczającego poziomu realizmu? Wszystko ma ulec zmianie za sprawą architektury Larrabee autorstwa Intela.

Grafika 3D ma być jeszcze lepsza
Grafika 3D ma być jeszcze lepszamateriały prasowe

Intel planuje rewolucję w świecie grafiki komputerowej - głównym sprawcą zmian w świecie grafiki trójwymiarowej ma być architektura Larrabee. Została ona zaprojektowana we współpracy z najlepszymi na świecie ekspertami od grafiki 3D i zapewni programistom gier oraz interfejsów W Larabee jednostki renderujące DirectX i OpenGL mogą być w pełni programowalnymi potokami graficznymi. Ponadto natywny model programowania Larrabee umożliwi tworzenie szerokiej gamy aplikacji równoległych.

Rdzeń procesora Larrabee wywodzi się z konstrukcji Intel Pentium (wykonującej polecenia po kolei i synchronizującej pamięć podręczną) z ulepszeniami, takimi jak jednostka przetwarzania wektorowego (VPU), rozszerzone 64-bitowe instrukcje i wielowątkowość.

Czego możemy się spodziewać po Larrabee?

- Wiele rdzeni x86 uzupełnionych szeroką jednostką przetwarzania wektorowego

- Stałe bloki logiczne zapewniające wyższy współczynnik wydajności na wat i zwiększające elastyczność i programowalność architektury.

- Spójna pamięć podręczna drugiego poziomu, która zapewnia efektywną komunikację wewnątrz procesora i szybki lokalny dostęp do danych przez poszczególne rdzenie.

- Szeregowanie zadań wykonywane w całości na poziomie oprogramowania, a nie przez stałe obwody logiczne.

- Natywny model programowania obsługujący szeroką gamę aplikacji równoległych, które używają nietypowych struktur danych.

Dodatkowe cechy architektury Larrabee:

- Architektura Larrabee ma potok wywodzący się z procesora Pentium, który używa krótkiego potoku wykonawczego z całkowicie spójną pamięcią podręczną. Larrabee dodaje do tego ważne ulepszenia, takie jak wielowątkowość, rozszerzenia 64-bitowe oraz zaawansowane pobieranie wstępne.

- Architektura rozszerza zbiór instrukcji x86, dodając szerokie operacje wektorowe i kilka wyspecjalizowanych instrukcji skalarnych.

- Każdy rdzeń w architekturze Larrabee ma szybki dostęp do swojej 256-kilobajtowej części spójnej pamięci podręcznej L2.

- Architektura Larrabee przydziela każdemu rdzeniowi 32 KB na pamięć podręczną instrukcji i 32 KB na pamięć podręczną danych.

- Obsługuje 4 wątki wykonawcze na rdzeń, z oddzielnymi zestawami rejestrów dla każdego wątku.

- Uzyskuje wysoką gęstość obliczeniową dzięki 3-argumentowej, 16-bajtowej jednostce przetwarzania wektorowego (VPU), która wykonuje instrukcje na liczbach całkowitych, zmiennopozycyjnych o pojedynczej precyzji i zmiennopozycyjnych o podwójnej precyzji.

- Szeregowanie zadań w architekturze Larrabee jest wykonywane przez oprogramowanie, a nie przez stałe obwody logiczne.

- Architektura Larrabee używa 1024-bitowej, dwukierunkowej sieci pierścieniowej (tzn. 512 bity w każdym kierunku), aby zmniejszyć opóźnienia komunikacji między agentami.

- Architektura Larrabee w pełni obsługuje standardy IEEE dla pojedynczej i podwójnej precyzji operacji zmiennopozycyjnych. Wsparcie dla tych norm jest warunkiem wstępnym dla wielu rodzajów zadań, w tym aplikacji finansowych.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas