Microsoft spada o dwie pozycje w rankingu najcenniejszych marek
System Windows 8 oraz tablet Surface nie przyczyniły się do wzrostu wartości marki Microsoft. Technologiczny gigant spadł o dwie pozycje w oficjalnym rankgingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, który jest klasyfikacją najcenniejszych marek na świecie.

Marka Microsoft jest obecnie siódma na liście, jej wartość wyceniono na 69,8 mld dolarów (54,2 mld euro). Oznacza to spadek wartości o dziewięć procent w porównaniu do roku poprzedniego. Pierwsza dziesiątka jest wyraźnie zdominowana przez marki należące do firm zajmujących się szeroko pojętą technologią. Na liście prowadzi wciąż Apple, bezpośrednio za "jabłkiem" plasuje się Google, a na trzeciej pozycji IBM.

"Tegoroczny ranking wskazuje na zwrot z inwestycji, które marki dają firmom. Silne marki mają wpływ na wzrost udziału w rynku, wzrost zysków z możliwości dyktowania ceny nawiązującej do świadomości marki i większy zysk akcjonariuszy" - powiedział David Roth, prezes WPP, firmy, która przeprowadziła badania. Warto wspomnieć także, iż Samsung może się pochwalić najwyższym wzrostem wartości marki. Koreańska marka awansowała z pozycji 55. na 30. Wartość marki Samaung wzrosła w ciągu roku od 2012 do 2013 aż o 51 procent.