Na czym polega "dobra grafika"

Od lat użytkownicy komputerów, konsolowcy i generalnie, gracze, polemizują ze sobą, czym tak naprawdę jest "dobra grafika" - Nigel Dessau, Senior Vice President i Chief Marketing Officer w firmie AMD, ma dość ciekawe zdanie w całej sprawie.

"Metro 2033" - jedna z najbardziej zaawansowanych gier 3D. Czy ma "dobrą grafikę"? To względne
"Metro 2033" - jedna z najbardziej zaawansowanych gier 3D. Czy ma "dobrą grafikę"? To względnemateriały prasowe

Specjalista z AMD poczynił bardzo ciekawą obserwację, zauważając, że wielu użytkowników traktuje komputery osobiste jako swoiste centra rozrywki, oczekują oni lepszej jakości od tych urządzeń. Pomimo tego, wielu z nich, szczególnie z Ameryki Północnej, nadal posługuje się notebookami o niskiej wydajności. Co zatem definiuje tzw. "dobra grafikę" w komputerze? Nigel Dessau próbuje odpowiedzieć:

1. Grafika jest istotna nie tylko dla graczy. Wielu konsumentów, a nawet niektóre osoby na stanowiskach decyzyjnych pracujących w branży graficznej są zdziwione faktem, że grafika wykorzystywana jest do niemal wszystkich zadań wykonywanych przez ich urządzenia mobilne - od oglądania ulubionych programów w telewizji, poprzez wyświetlanie zdjęć z wakacji, aż do rozmów przez Skype z rodziną.

2. Dobra grafika potrzebna jest, gdy chcemy przeglądać, tworzyć i dzielić się filmami oraz zdjęciami w jakości cyfrowej/HD. Ta lepszej jakości jest natomiast rekomendowana do przeglądania bardziej zaawansowanych graficznie stron, zbudowanych w technologii Flash czy Silverlight oraz korzystania z aplikacji takich jak wideokonferencje czy Google Earth.

3. Każda grafika jest tworzona w odmienny sposób. Zarówno firma AMD jak i konkurenci dostarczają różnych technologii graficznych, które mogą sprostać odmiennym zadaniom.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas