Pentium 4-M dla mas

Firma Intel wprowadziła na rynek trzy nowe procesory z rodziny Pentium 4-M - układy taktowane częstotliwościami 1,4GHz, 1,5GHz i 1,8GHz. Rozszerzając linię, Intel chce wprowadzić procesory P4-M na rynek masowy. Równolegle do spadku sprzedaży komputerów stacjonarnych, rynek notebooków wciąż rośnie. Do tej pory komputery przenośne kupowały głównie firmy.

Dziś - wraz ze wzrostem możliwości i równoczesnym spadkiem cen notebooków - urządzenia tego typu coraz częściej kupują użytkownicy prywatni. Dlatego Intel nie chce już promować swoich flagowych procesorów wyłącznie jako rozwiązania klasy high-end. P4-M ma być teraz także tanim produktem dostępnym dla każdego.

Na początku marca, gdy procesory P4-M debiutowały na rynku, w USA notebooki z tymi układami kosztowały około 2500 USD. Dziś trafiają już do komputerów kosztujących poniżej 1500 USD. Pojawienie się procesora P4-M z zegarem 1,4GHz ma wzmocnić ten trend. Procesor ten znajduje się już w ofercie producentów takich jak Dell czy Compaq. Ten pierwszy sprzedaje laptopy z P4-M 1,4GHz już za 1299 USD.

Reklama

Elementem nowej strategii Intela jest także nietypowa kampania reklamowa, jaką firma prowadzi na nowojorskim Manhattanie. Uzbrojeni w notebooki przedstawiciele Intela nie szukają kontaktu z biznesmenami - jeżdżąc na skuterach i deskorolkach zaczepiają "zwykłych" ludzi.

Układy P4-M w wersjach 1.8, 1.5 i 1.4 GHz kosztują - odpowiednio - 637, 268 i 198 USD (przy zakupie 1 tys. sztuk). Intel zapowiada, że produkcja procesorów P4-M będzie rosnąć szybciej, niż ich stacjonarnych odpowiedników.

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | Intel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama