Rejestracja do Imagine Cup 2006

Rozpoczyna się czwarta edycja organizowanego przez Microsoft, największego międzynarodowego konkursu technologicznego dla studentów – Imagine Cup 2006. Finał w Indiach - kraju o wielkim potencjale, "produkującym" rocznie 350 tys. inżynierów IT.

Motywem przewodnim tegorocznej rozgrywki jest hasło "Wyobraź sobie świat, w którym technologia pozwala nam żyć zdrowiej". Uczestnicy zmierzą się w 6 kategoriach tematycznych. Celem konkursu jest umożliwienie młodym ludziom z całego świata wymianę doświadczeń na arenie międzynarodowej oraz rozwijanie i zaprezentowanie ich umiejętności wykorzystywania technologii do ulepszania świata, w którym żyjemy.

Tegoroczna, czwarta już edycja Imagine Cup, upłynie pod hasłem "Wyobraź sobie świat, w którym technologia pozwala nam żyć zdrowiej". Zadaniem uczestników konkursu będzie stworzenie koncepcji wykorzystania technologii do "uzdrowienia" otaczającego nas świata. Zawodnicy sami określą swoją definicję zdrowego życia i w oparciu o nią opracują projekty w ramach sześciu kategorii tematycznych. Jury konkursu będzie zwracać szczególną uwagę na innowacyjność i kreatywność przedstawionych rozwiązań, a także ich skuteczność i zgodność z motywem przewodnim tegorocznej edycji konkursu. Zwycięzcy etapów lokalnych wezmą udział w rozgrywkach finałowych, które w tym roku odbędą się w Indiach.

Na tegoroczną edycję konkursu składa się 6 kategorii tematycznych:

  • Projektowanie Oprogramowania, w której uczestnicy opracowują innowacyjne aplikacje, zgodne z motywem przewodnim tegorocznej edycji konkursu;
  • Algorytm, której celem jest stawienie przez zawodników czoła serii łamigłówek, wyzwań programistycznych i zagadek algorytmicznych;
  • Film Krótkometrażowy, której przedmiotem jest stworzenie poruszającego i ciekawego filmu, zgodnego z tegorocznym hasłem konkursu;
  • Technologie Informatyczne, która umożliwi uczestnikom zademonstrowanie biegłości w zakresie tematyki sieciowej, baz danych, serwerów, a także analizy i podejmowania decyzji w dużym środowisku informatycznym;
  • Projekt Hoshimi – Bitwa Programistyczna, pozwalająca na wykazanie się umiejętnością tworzenia algorytmów sztucznej inteligencji, odpowiedzialnych za zbudowanie strategii gry;
  • Projekt Interfejsu to nowa kategoria, w której zadaniem uczestników będzie stworzenie niebanalnego i wygodnego interfejsu użytkownika, zgodnego z motywem przewodnim tegorocznej edycji konkursu.

"Już po raz czwarty zachęcamy studentów z całego świata do podjęcia wyzwania, jakim jest udział w największym konkursie technologicznym – Imagine Cup.

W zeszłorocznej edycji udało nam się odkryć prawdziwe talenty, wierzymy więc, że i tym razem młodzież nas nie zawiedzie. Jestem przekonany, że spotkanie z podobnymi sobie pasjonatami, a także prawdziwymi sławami świata IT będzie dla nich wielkim przeżyciem i stanie się jednocześnie bodźcem do kreatywnego myślenia i realizacji ambitnych planów" – powiedział Karol Wituszyński z polskiego oddziału Microsoft.

Osoby zainteresowane udziałem w konkursie od 1 listopada mogą rejestrować się na stronie www.thespoke.net/imagine. Krajowy finał w kategorii Projektowanie Oprogramowania odbędzie się w drugiej połowie kwietnia 2006 r. w Warszawie, a 22 maja 2006 zostaną wyłonieni uczestnicy finałów ogólnoświatowych, którzy na koszt organizatorów pojadą do Delhi w Indiach, miejsca ostatecznej rozgrywki.

Laureaci wszystkich kategorii zostaną nagrodzeni stypendiami – 25 tys. USD za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Projektowanie Oprogramowania i 8 tys. USD za pierwszą lokatę w pozostałych kategoriach.

Konkurs Imagine Cup powstał z myślą o młodych twórcach technologii informatycznych. Celem organizatorów jest stworzenie studentom z całego świata warunków do wymiany doświadczeń, realizacji potencjału twórczego w zakresie technologii informatycznych oraz uświadomienie obserwatorom konkursu możliwości, jakie innowacje technologiczne otwierają przed ludźmi w ich codziennym życiu. Imagine Cup jest największym na świecie konkursem dedykowanym dla studentów. W jego trzyletniej historii do rywalizacji przystąpiło już ponad 20 tys. uczestników z 90 krajów świata, a wśród nich zeszłoroczni laureaci kategorii Tworzenie Gier (w tegorocznej edycji pod nazwą Projekt Hoshimi – Bitwa Programistyczna), wywodzący się z polskich uczelni technicznych w Poznaniu i Łodzi.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas