Siemens rusza na Wschód
Podczas gdy w Europie Zachodniej obserwujemy stagnację rynku telekomunikacyjnego - w Europie wschodniej widać wciąż olbrzymi potencjał rozwoju dla tego rynku. Jak wykazują badania przeprowadzone na zlecenie firmy Siemens - w krajach zachodnich wzrost sprzedaży liczony jest w najlepszym przypadku w "jednocyfrowych" procentach, natomiast na wschodzie Europy sprzedaż rosnie znacznie szybciej
Omawiane badania podają także pozycję Siemensa w krajach Europy Wschodniej. Niemiecki producent telefonów jest "numerem 1" w sprzedaży komórek w Rosji (zdecydowanie), Chorwacji, Bośni, na Białorusi i w krajach bałtyckich. Prowadzi w sprzedaży stacjonarnych telefonów bezprzewodowych w Polsce, Rosji i na Węgrzech. Jest jedną z najlepiej rozpoznawanych marek (Rosja - 89 proc, Czechy -
67 proc., Polska - 59 proc, zaś na Węgrzech aż 94 proc.). Zapewne z wymienionych wyżej powodów prezentacja najnowszych aparatów Siemensa odbyła się właśnie w Moskwie. "Wejdziemy mpcniej na ten rynek" - stwierdziłRudi Lamprecht - czlonek zarządu Siemens AG podczas moskiewskiej prezentacji