Rekordowe 19 godzin w powietrzu bez przesiadek z Sydney do Nowego Jorku

Linie Qantas z dumą poinformowały, że pomyślnie przetestowały kolejne rekordowe połączenie lotnicze z jednego końca świata na drugi. Dzięki nim, pasażerowie będą mogli szybciej dotrzeć do celu podróży.

Rekordowe 19 godzin w powietrzu bez przesiadek z Sydney do Nowego Jorku
Rekordowe 19 godzin w powietrzu bez przesiadek z Sydney do Nowego JorkuGeekweek

Do tej pory najdłuższe połączenie lotnicze oferowały Singapore Airlines. Przygotowały one dla swoich klientów podróż liczącą aż 18 tysięcy kilometrów na pokładzie samolotu Airbus A350-900 ULR z Singapuru do Nowego Jorku. Podróż trwa aż 19 godzin.

Tymczasem australijskie linie Qantas przedstawią niebawem jeszcze ciekawszą ofertę, a mianowicie bezpośrednie połączenie z Sydney do Nowego Jorku. Trasa ta liczy sobie 16 tysięcy kilometrów i samolot Boeinga 787-9 może ją przebyć w 19 godzin i 16 minut. W tej chwili jest to połączenie rekordowe, pod względem czasu lotu.

Lot eksperymentalny miał miejsce w ubiegły weekend. Na pokładzie Boeinga 787-9 znajdowało się tylko 49 osób. Byli to głównie inżynierowie amerykańskiego koncernu i linii Qantas. Ich zadaniem było zbieranie cennych danych w trakcie lotu, nie tylko dotyczących samej maszyny i jej stanu, ale również pasażerów oraz członków załogi.

Najbardziej interesującą kwestią były zmiany stref czasowych oraz ich wpływ na zachowanie i zdrowie ludzi. Linie Qantas i inżynierowie Boeinga chcą uczynić tak długie loty znacznie wygodniejszymi dla pasażerów i załogi. Tutaj z pomocą przyjdzie specjalnie skomponowanie jedzenie, oświetlenie oraz dobre praktyki związane z ograniczeniem wykorzystania ekranów multimedialnych i stworzenie przestrzeni korzystnej dla snu.

Niedawno w mediach pojawił się temat obaw związków zawodowych pilotów o zdrowie załogi w trakcie tak długich lotów. W trakcie eksperymentalnego lotu, naukowcy na żywo sprawdzali fale mózgowe pilotów i ich czujność za pomocą najróżniejszych urządzeń. Te cenne dane posłużą później do udoskonalenia procedur lotniczych, a także pozwolą przygotować nowe wersje samolotów, które pozwolą bardziej komfortowo podróżować na tak dużych dystansach

Co ciekawe, po lądowaniu, należący do linii Qantas samolot Boeing 787-9 miał jeszcze w swoich zbiornikach paliwa na ok. 70 minut lotu, więc teoretycznie, jego zasięg może wynieść blisko 17 tysięcy kilometrów. Oznacza to, że Airbusa A350-900 ULR linii Singapore Airlines jest od niego znacznie wydajniejszy.

Źródło: GeekWeek.pl/Qantas / Fot. Qantas

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas