Hiszpania walczy z piratami – wysyła swój okręt wojenny do Zatoki Gwinejskiej

Jeden z hiszpańskich okrętów marynarki wojennej został wysłany do Zatoki Gwinejskiej walczyć przeciwko piratom, a także przeciwko handlowi ludźmi i narkotykami.

Do Zatoki Gwinejskiej płynie hiszpański okręt wojenny, by jest zwiększyć bezpieczeństwo w tym regionie
Do Zatoki Gwinejskiej płynie hiszpański okręt wojenny, by jest zwiększyć bezpieczeństwo w tym regionie123RF/PICSEL

Okręt BAM Relampago rozpoczął swoją prawie czteromiesięczną misję na zachodnim wybrzeżu Afryki. Będzie prowadzić nadzór morski oraz zbierać będzie informacje dotyczące wszelkich działań związanych ze środowiskiem morskim. Jednakże głównym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa morskiego w tym regionie, który zagrożony jest atakami piratów, nielegalnym handlem ludźmi, narkotykami i bronią oraz nielegalnymi połowami. Jak wyjaśniło hiszpańskie dowództwo obrony, okręt będzie prowadzić także działania w zakresie współpracy wojskowej z krajami regionu.

W ubiegłą niedzielę statek wypłynął z bazy Arsenal w Las Palmas z 86 marynarzami na pokładzie. W trakcie swojej misji zawita do portów m.in. w Mauretanii, Senegalu, Kamerunie, Gwinei Równikowej, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Angoli, czy Nigerii.

Hiszpański okręt BAM Relampago

Statek BAM Relampago jest trzecim okrętem typu Meteor. Zwodowany został w 2010 r., a wszedł do służby w 2012 r. Jednostka kilkakrotnie uczestniczyła w różnego typu operacjach na Oceanie Indyjskim, dodatkowo zdążyła już walczyć z piratami podczas swoich poprzednich misji.

Okręt BAM Relampago służy m.in. do wykonywania misji bezpieczeństwa morskiego
Okręt BAM Relampago służy m.in. do wykonywania misji bezpieczeństwa morskiegoSergio Acosta/ http://losbarcosdeeugenio.com/barcos/es/es/ae_P43.html/ Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported licenseWikipedia

Okręt wyposażony jest w działo OTO Melara 76 mm/62 mm, działo automatyczne 25 mm oraz w karabiny maszynowe Browning M2 12,7 mm. Maszyna napędzana jest m.in. przez dwa silniki wysokoprężne. Długość jednostki wynosi ponad 90 m, przy szerokości ponad 14 m. Może ona osiągnąć prędkość 20 węzłów (37 km/h) i pokonać około 6 500 km przy pełnych zbiornikach. Na pokładzie przewozi ponadto helikopter NH-90, który jest przystosowany do eksploatacji w środowiskach morskich. Okręt dostosowany jest także do współpracy z bezzałogowymi systemami powietrznymi.

Statki tego typu przeznaczone są do wykonywania misji bezpieczeństwa morskiego, kontroli obszaru, ochrony narodowych interesów morskich, a także misji policji morskiej, we współpracy z państwowymi siłami bezpieczeństwa.

Na wagę marsz. Londyńskie zoo waży swoich podopiecznychAFP