Apple pokonał Samsunga pod choinką
Kolejny rok z rzędu pod choinką rządził Apple – podaje serwis Phone Arena powołując się na dane analityków z firmy Flurry. Drugi Samsung znalazł się dość daleko w tyle.
W okresie od 19 do 25 grudnia aż 49,1 proc. aktywowanych urządzeń miało na obudowie logo przedstawiające nadgryzione jabłko. To dużo, ale 2,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najnowsze smartfony iPhone 6s oraz 6s Plus miały we wspomnianym wyniku udział na poziomie 12 proc.
Za Apple uplasował się południowokoreański Samsung. Jego 19,8 proc. okazało się o 2,1 proc. lepsze od wyniku z roku ubiegłego. Ciekawe, że na trzecim miejscu znalazła się Nokia. Ta miała jednak zaledwie 2 proc. wynik. Czwarte było LG (1,7 proc.), a piąte Xiaomi (1,5 proc.).
Warto wspomnieć, że dane pokazują wyraźny wzrost zainteresowania smartfonami z dużymi wyświetlaczami oraz słabnącą pozycję tabletów.