Jak smartfon z usługami Huawei sprawdza się w ciągu zabieganego dnia?
Postanowiliśmy sprawdzić, jak smartfon Huawei radzi sobie podczas typowego, zabieganego dnia. Czy ma wystarczającą liczbę odpowiednich aplikacji? Oto nasze doświadczenia.

Bardzo dobry smartfon to umiejętne połączenie sprzętu (hardware) i oprogramowania (software). Smartfony Huawei pod kątem wykonania i hardware’u to najwyższa półka, a niebawem do rodziny telefonów z HMS dołączy nowy model o nazwie Nova. W tym przypadku zatem postanowiliśmy sprawdzić, jak aplikacje dostępne na supersmartfonie Huawei z usługami HMS poradziły sobie podczas intensywnego dnia.
Dzień zaczynamy typowo-- sprawdzamy pocztę i komunikatory. Nic istotnego, ale kalendarz w telefonie przypomina nam o tym, że musimy udać się w dwa miejsca: do Nowej Huty, jednej z dzielnic Krakowa, a potem na spotkanie na krakowskim rynku. Superszybka ładowarka pozwala doładować baterię w kilka minut, podczas kiedy przebieramy się i dopijamy kawę. Pora ruszać.
Wskakujemy do autobusu, przy pomocy aplikacji MoBilet kupujemy odpowiedni bilet. W trakcie podróży towarzyszy nam muzyka z Tidala i bezprzewodowe słuchawki sparowane z Mate40 Pro. Korzystając ze specjalnego asystenta przeglądamy wybrane dla nas wiadomości. Podróż mija błyskawicznie.

Na miejscu musimy odebrać paczkę z automatu - przesyłka trafiła niedaleko miejsca, w którym pracujemy, ale nie wiemy dokładnie, gdzie jest Paczkomat. Na ratunek przychodzą Mapy Petal, które sugerują optymalną trasę na nogach. Kilka minut później jesteśmy na miejscu. Wyciągamy telefon i uruchamiamy aplikację InPost Mobile. Chwilę później paczka ląduje w naszym plecaku.
Drugim punktem podróży miał być Rynek Główny, ale dzwoni znajoma z pracy i prosi o pomoc z jedną rzeczą. Siadamy na wolnej ławce i uruchamiamy Microsoft Office na telefonie. Sprawdzamy podesłane pliki tekstowe, nanosimy poprawki i odsyłamy mailem do koleżanki. Dla pewności wysyłamy jej jeszcze SMS, że wszystko już poszło. Rzut okiem na godzinę - za późno na autobus. Przy pomocy aplikacji iTaxi wzywamy taksówkę.

Krakowski rynek wita nas słoneczną pogodą, chociaż telefon podpowiada, że w drugiej połowie dnia może zacząć padać. Znajomy czeka na nas w jednej z pobliskich kawiarni. Przechodząc obok kilku doniczek z kwiatami, z czystej ciekawości, korzystamy z Wyszukiwarki Petal, aby zrobić zdjęcie i sprawdzić, co to za gatunek kwiatów. Zadziałało, przydatny patent.

Spotkanie, jak to bywa w dobrym towarzystwie, przedłużyło się - dobra kawa, coś do jedzenia. W trakcie rozmów nie obyło się bez spoglądania na telefon, aby sprawdzić, czy nie przyszły nowe wiadomości. Postanowiliśmy również pokazać znajomemu kilka zabawnych filmików na TikToku - nie każdy jeszcze kojarzy ten coraz popularniejszy serwis społecznościowy.
Pod koniec spotkania okazało się, że serwis, w którym zostawiliśmy naszego laptopa, naprawił nasz sprzęt. Za kawę i lunch płacimy przy pomocy aplikacji bankowej, jednej z kilku dostępnych na telefonach z HMS. Serwis znajduje się niedaleko od miejsca gdzie jesteśmy, ale postanawiamy skorzystać raz jeszcze z Map zintegrowanych z systemem telefonu, aby nie tracić czasu na szukanie drogi.

Trasę po raz kolejny umilają nam słuchawki na uszach i tym razem - ciekawy podcast. Na miejscu płacimy za naprawdę komputera zbliżeniowo przy pomocy telefonu i wracamy do domu. W autobusie uruchamiamy apkę Bolt Food, aby zamówić na wieczór coś do jedzenia. Powinniśmy dotrzeć na miejsce przed kolacją.
Zdążyliśmy przed dostawcą. W domu odpalamy naprawionego laptopa, synchronizujemy z nim bezprzewodowo pliki z telefonu i zabieramy się do pracy. W tle puszczamy sobie muzykę z głośników smartfona - Mate40 Pro nadal ponad 50 procent baterii. Możemy zatem spokojnie naładować go dopiero rano.
Smartfon z usługami Huawei - wnioski z całego dnia

Jak zatem widać, telefon Huawei z HSM poradził sobie podczas dnia tak samo jak każdy inny smartfon. Sojusz dobrego hardware’u i software’u w tym przypadku zadziałał bezbłędnie.
Smartfony Huawei korzystające z usług Huawei Mobile Services korzystają ze sklepu z aplikacjami AppGallery. Znajdziemy w nim ponad 141 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS globalnie, w tym 1700 polskich aplikacji i w sumie 34 tys. aplikacji dostępnych dla polskich użytkowników.
Najnowsze modele Huawei oparte o HMS to smartfony z opisywanej powyżej serii Mate 40, a także P40 i Mate 30, smartfony Y6p, Y5p i P smart 2021 oraz składany smartfon Mate Xs. A 21 października Huawei zaprezentuje najnowsze modele z HMS - smartfony z rodziny Nova.
Prezentacja partnera