Google, Facebook czy IBM. W której firmie płacą najwięcej?

Google płaci swoim pracownikom najlepiej, a osoby zatrudnione w Facebooku są najbardziej zadowolone w porównaniu z pracownikami innych firm IT. Z kolei pracownicy IBM-a są najwierniejsi swojej firmie i spędzają w niej najwięcej lat. Takie informacje przekazała firma PayScale Inc.

W swoich badaniach firma uwzględniła Amazona, Apple, Della, Facebooka, Google, Hewlett-Packarda, IBM-a, Intela i Microsoft.

Okazało się, że pracownicy Google zarabiają średnio o 23 proc. więcej od osób zatrudnionych w innych firmach na podobnych stanowiskach oraz spełniających podobne zadania i średnio o 10 proc. więcej od osób z dużych firm IT. Najsłabiej opłacani są pracownicy HP, którzy zarabiają średnio o 5 proc. mniej niż pracownicy innych firm oraz 15 proc. mniej niż pracownicy innych dużych przedsiębiorstw IT.

IBM ma najwierniejszych i najstarszych pracowników. Średni czas pracy dla IBM-a wynosi 8 lat, czyli aż o sześć lat dłużej niż średni czas pracy dla innych firm. Przeciętny pracownik IBM-a liczy sobie 44 lata. W innych firmach średnia wynosi 36 lat. Najmłodsi są pracownicy Facebooka, którzy średnio mają 26 lat. Są on jednocześnie najbardziej usatysfakcjonowani ze swojej pracy. Najmniejszą satysfakcję daje się zauważyć u pracowników HP.

Reklama

Kobiety wciąż stanowią zdecydowaną mniejszość w firmach IT. Jest ich tam średnio 25 proc., podczas gdy w innych przedsiębiorstwach stanowią ponad 50 proc. Najbardziej elastyczną firmą pod względem urlopów i czasu pracy jest Microsoft.

Przedsiębiorstwa z branży IT pozostają bardzo dobrymi pracodawcami. Wiele dużych firm z rynku nowoczesnych technologii płaci swoim pracownikom kwoty wyrażane sześciocyfrowymi liczbami. To nic dziwnego, biorąc pod uwagę liczbę dobrze opłacanych wysoko wykwalifikowanych inżynierów, których zatrudniają. Ale na tym nie koniec. Wypłacają też premie, które są średnio o 23 proc. wyższe, niż premie otrzymywane przez osoby pracujące na analogicznych stanowiskach w "normalnych" firmach - mówi Al Lee, dyrektor ds. analitycznych PayScale.

Mariusz Błoński

kopalniawiedzy.pl
Dowiedz się więcej na temat: Facebook | Google | IBM | amazon.com | Apple
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy