Internet już wkrótce największym rynkiem reklamy

Już w roku 2011 reklama internetowa stanie się największym segmentem rynku reklamy i przedsiębiorstwa wydadzą na nią więcej niż na reklamę w gazetach - wynika z prognoz firmy Veronis Suhler Stevenson (VSS).

W opublikowanych prognozach firma Veronis Suhler Stevenson zakłada m. in., że już w tym roku konsumenci spędzą więcej czasu przy internecie, niż przy czytaniu gazet lub słuchaniu muzyki. Badania firmy pokazują również, że konsumenci o wiele chętniej korzystają z tych mediów, za które muszą płacić (internet, telewizja kablowa, gry wideo). Będzie to zresztą kontynuacja trendu już obserwowanego. W latach 2001-2006 wzrost średnich wydatków na media płatne skoczył o 19,8%.(!)

Najbliższe lata "punktem zwrotnym"

Najważniejsze jest jednak to, że w ocenie VSS następne lata będą "punktem zwrotnym" dla całego rynku reklamy. Już w roku 2011 rynek reklamy internetowej może osiągnąć wartość blisko 63 mld USD. Dla porównania, w ubiegłym roku największym segmentem był rynek reklamy w gazetach drukowanych, który osiągnął wartość ok. 55,7 mld USD. Na drugim miejscu znalazła się tradycyjna telewizja - w tym obszarze rynek reklamy jest warty 48,7 mld USD.

Reklama

James Rutherfurd z VSS uważa, że właśnie informacje o tak szybkim rozwoju rynku reklamy internetowej to najważniejsze punkty opublikowanych prognoz. Oznacza to, że w bardzo krótkim czasie obraz całego rynku może się zmienić i firmy będą musiałby się do niego dostosować. Warto dodać, ze prognozy VSS uważane są za bardzo wiarygodne, więc nad zmianami warto się zastanowić już teraz.

Mniej czasu dla mediów, więcej dla Sieci

W prognozach i wynikach badań VSS są jeszcze inne ciekawe punkty. Okazało się, że w roku 2006 po raz pierwszy od dekady zmniejszyła się ilość czasu, jaką przeciętny konsument poświęca mediom w ciągu roku (spadek o 0,5% do 3530 godzin). Według firmy jest to dowód zainteresowania nowymi mediami, które wymagają od konsumenta mniej czasu niż media tradycyjne (przykładowo obejrzenie odcinka serialu wymaga więcej czasu niż obejrzenie klipu w serwisie społecznościowym).

VSS przewiduje, że w roku 2007 ilość czasu poświęcanego mediom ustabilizuje się, a potem zacznie powoli rosnąć.

Gazety stracą na rzecz Sieci

W roku ubiegłym konsumenci poświęcali najwięcej czasu na oglądanie telewizji i słuchanie radia (łącznie obydwa te media zajmowały 70% czasu poświęcanego mediom). Nagrania muzyczne zabierały jedynie 5,1% tego czasu. 5% czasu konsumenci poświęcali gazetom i internetowi. W przyszłym roku internet ma już pochłaniać 5,1% przeznaczonego na media, a gazetom i nagraniom muzycznym pozostanie po 4,9%.

VSS zwróciła też uwagę na to, że użytkownicy internetu często korzystają z niego w pracy i według prognoz będą tak z niego korzystać jeszcze częściej. Nic dziwnego - firmom coraz częściej opłaca się utrzymywanie łączy internetowych i wielu pracowników nie ma problemów z dostępem do komputera i Sieci.

Źródło: Dziennik Internautów
Dowiedz się więcej na temat: konsumenci | firmy | Internet | reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy