Potentat smartfonów trafił do Polski
Tajwańska firma High Tech Computer (HTC) otworzyła polskie biuro, rozpoczynając sprzedaż telefonów dla konsumentów i poprzez operatorów komórkowych.
- Polska ze względu na swój potencjał demograficzny i bardzo szybki rozwój jest obiecującym rynkiem dla naszych produktów - podsumował start HTC Florian Seiche, wiceprezes HTC Europe.
Celem działań HTC na rynku polskim jest stworzenie sieci dystrybucji, która umożliwi oferowanie urządzeń mobilnych jak najszerszej grupie klientów.
Warto dotykać
HTC powstał w 1997 roku. Przez ten okres firma zaprezentowała kilkadziesiąt produktów marki HTC na całym świecie. Tajwańczycy jako pierwsi wprowadzili PDA z kolorowym ekranem i pierwszy telefon 3G z systemem Microsoft. HTC szczyci się także stworzeniem pierwszego ekranu dotykowego umożliwiający nawigację ruchami palca. Ta ostatnia technologia ma pomóc w walce z iPodami.
Wykorzystujący te rozwiązania HTC Touch wyposażony został w system TouchFLO, dzięki któremu jednym ruchem palca po ekranie można uzyskać dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji i kontaktów. Następca tego smartfona - HTC Touch Dual - będzie jednym ze sztandarowych produktów HTC w najbliższych miesiącach. Wraz z HTC Shift i TyTN II.
HTC Touch Dual jest zbliżony budową do modelu HTC Touch, został on wzbogacony o szybką łączność 3G/HSDPA oraz wysuwaną klawiaturę. Całość pracuje w systemie Windows Mobile i oferuje funkcje umożliwiające użytkownikom łączność i kontakt z ludźmi, informacjami oraz rozrywką za pomocą jednego urządzenia. HTC Touch Dual będzie dostępny dla klientów w całej Europie pod koniec miesiąca. W Polsce pojawi się on z 16-klawiszową klawiaturą w październiku w cenie detalicznej brutto 2.099 zł (z VAT).
Pierwszym ogólnoeuropejskim operatorem, który wprowadzi do swojej oferty HTC Touch Dual będzie Orange - urządzenie zostanie wprowadzone na rynek Wielkiej Brytanii, Francji, Rumunii i Polski w wersji Signature Series, a także w wersji standardowej w Szwajcarii. W Polskiej sieci Orange urządzenie będzie dostępne od stycznia 2008.
Także HTC TyTN II wykorzystuje systemu Windows Mobile 6. Smartfon może pochwalić się kolorowym ekranem o przekątnej 2,8 cala, który odsuwa się, dając dostęp do pełnej klawiatury w układzie QWERTY.
Opisywany sprzęt umożliwia łączność we wszystkich krajach - obsługuje trzypasmową łączność UMTS i czteropasmową EDGE. Wyróżnia się najszybszym w świecie łączem internetowym klasy 3.5G HSDPA, które jest dziewięciokrotnie szybsze niż 3G (oczywiście musimy wpierw znaleźć operatora, który obsługuje tę częstotliwość).
Premierowy smartfon wykorzystuje funkcjonalność Windows Mobile - zawiera komplet aplikacji roboczych, w tym Word Mobile, Excel Mobile, PowerPoint Mobile, listę kontaktów, kalendarz, email, notatniki, harmonogram zadań, przeglądarki PDF i inne. Ponadto, firma HTC dołączyła szereg innych aplikacji, takich jak skaner wizytówek i TomTom Navigator 6, współpracujący z wbudowanym odbiornikiem GPS.
Urządzenie zacznie być wprowadzane na rynek w najbliższych tygodniach we współpracy z operatorami w Polsce, a także bezpośrednio pod marką HTC. HTC TyTN II będzie dostępny na rynku pozaoperatorskim w Polsce w cenie brutto około 2.899 zł (z VAT).
Era będzie sprzedawała opisywany smartfon jako MDA Vario III i jest to jedenaste urządzenie serii MDA wprowadzone do oferty Ery od grudnia 2002 r. Natomiast HTC TyTN II z Automapą w pakiecie znajdzie się w ofercie Orange na rynku polskim w listopadzie 2007. Wersja urządzenia oferowana przez Orange będzie posiadać unikatowe menu Signature Series, dające personalizowany, szybki dostęp do aplikacji biznesowych. Urządzenie w barwach Orange debiutuje na rynku brytyjskim, francuskim, szwajcarskim i holenderskim, hiszpańskim, polskim, rumuńskim i słowackim.
Walka o smart-klienta
Planem High Tech Computer jest zajęcie pozycji wiodącego dostawcy mobilnych urządzeń informatycznych i komunikacyjnych - tak przynajmniej głosi informacja prasowa. Firma nie podała jednak konkretnych założeń dotyczących polskiego rynku.
Marzenia HTC mogą znaleźć przełożenie na rzeczywistość - HTC Touch radzi sobie bardzo dobrze na zagranicznych rynkach, trafiając do prawie miliona klientów. Analitycy są zgodni, że segment smartfonów będzie przynosił coraz większe zyski - głównie za sprawą popularyzacji tego typu urządzeń.