To drabina do nieba! Oni nie znają lęku wysokości

Chiny to ogromny kraj o powierzchni 9 596 960 km², więc możliwości jego zwiedzania wydają się nieskończone. Coraz więcej młodych lokalnych podróżników wybiera jednak podziwianie ojczyzny z lotu ptaka, a przynajmniej z dużej wysokości, o czym świadczy rosnąca popularność takich atrakcji turystycznych, jak Sky Ladder.

Chińczycy zachwyceni swoją atrakcją. Nawet 1200 turystów dziennie
Chińczycy zachwyceni swoją atrakcją. Nawet 1200 turystów dziennieTwitter

Na początek małe ostrzeżenie, jeśli macie lęk wysokości, bo już samo oglądanie śmiałków wchodzących na Tianti, czyli „Podniebną Drabinę”, przyprawia o szybsze bicie serca. Chodzi bowiem o atrakcję turystyczną, podczas której wspinamy się po moście linowym o długości 168 metrów, zawieszonym między dwoma klifami na wysokości 1,5 km! Znajduje się on na górze Qixing w Parku Przyrody Zhangjiajie w prowincji Hunan, na obszarze słynącym ze złożoności i różnorodności terenu.

Czy wystarczy ci odwagi?

Ta szczególna trasa wspinaczkowa przypomina szlak via ferrata zbudowany na skalnej ścianie przy użyciu stalowych poręczy i liny do autoasekuracji, aby umożliwić ludziom wspinaczkę. Atrakcja zyskała ogromną popularność w chińskich mediach społecznościowych, takich jak Douyin (chiński odpowiednik TikToka), gdzie nagrania kręcone z perspektywy uczestników przyciągają dziesiątki tysięcy polubień i udostępnień.

Ludzie, którzy lubią stawiać sobie wyzwania, lubią tę atrakcję. Pomogłem dziesiątkom z nich zdobyć bilety, wszyscy na początku byli przerażeni
komentuje He Qian, właściciel lokalnego pensjonatu, który pomaga w rezerwacji biletów na atrakcję i autor jednego z viralowych nagrań.

Chińczycy lubią adrenalinę

Według państwowych mediów podniebną atrakcję w Zhangjiajie odwiedza przez to średnio ponad 1200 turystów… dziennie! Ba, stała się ona tak popularna, że bywają dni, kiedy w powietrzu robi się dosłownie „korek ludzi” (inna sprawa, jak wyglądają wtedy kwestie bezpieczeństwa).

Zwłaszcza że jak wyjaśnia w rozmowie z CNN Yuan Xiaorui, kierownik ds. marketingu w Qixing Adventure, firmie obsługującej atrakcję na górze Qixing i regularnie kontrolującej jej teren, trzygodzinna wycieczka nie jest bardzo droga i kosztuje 580 juanów, czyli ok. 80 dolarów.

W całym procesie towarzyszą ci instruktorzy. Klienci wyposażeni są także w kaski, pasy bezpieczeństwa i worki buforowe (plecaki turystyczne)
dodaje Xiaorui.

Wygląda więc na to, że Chińczycy lubią dreszczyk emocji, bo to przecież nie jedyna atrakcja tego typu ciesząca się popularnością w tym kraju. Wystarczy tylko wspomnieć, że za równowartość 56 dolarów mogą wybrać się na kawę do Gushi Cliff Coffee, czyli kawiarni na klifie oferującej w cenie drewnianą ławeczkę do siedzenia i widok na Tajwan czy „najbardziej niewygodny sklep spożywczy” na świecie, który zapewnia zaopatrzenie turystom zawieszonym na zboczu góry w prowincji Hunan.

PolsatPolsat
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas