Za 6 lat polecimy na wakacje hybrydowym trójpłatem? Wszystko na to wskazuje

O firmie Faradair usłyszeliśmy po raz pierwszy 5 lat temu, kiedy to zaproponowała nam swój Bio-Electric-Hybrid-Aircraft, jeden z najbardziej ekologicznych samolotów. Potem w temacie zapanowała cisza, aż do teraz.

Za 6 lat polecimy na wakacje hybrydowym trójpłatem? Wszystko na to wskazuje
Za 6 lat polecimy na wakacje hybrydowym trójpłatem? Wszystko na to wskazujeGeekweek

… bo koncern ma zamiar wprowadzić małe samoloty tego typu do komercyjnego użytku już do 2025 roku! Podobnie jak w oryginalnym pomyśle, tak i tu mamy do czynienia z samolotem z kompozytu węglowego, który jest w stanie zabrać na pokład 18 osób. Jego trójpłatowa konstrukcja poprawiać ma zaś zwrotność i pozwolić na lądowanie na pasach o długości zaledwie 300 metrów.

Specjalne rozwiązania ograniczyć mają również głośność samolotu podczas startu do zaledwie 60 decybeli, podczas gdy tradycyjny silnik odrzutowy generuje hałas na poziomie ok. 140 dB. Jak można też wywnioskować z nazwy, samolot zasilany będzie kombinacją akumulatora i biodiesla, który znacznie przedłuża żywotność silnika (znakomite właściwości smarne), pozwala zaktywizować tereny wiejskie czy nie zwiększa stężenia dwutlenku węgla w atmosferze.

Doprecyzowując, baterie będą zasilać silnik podczas startu i lądowania, a podczas lotu samolot będzie polegać na biopaliwie, jednocześnie ładując akumulatory za pomocą paneli słonecznych umieszczonych na skrzydłach. Co ciekawe, BEHA_M1H będzie mógł również służyć jako samolot transportowy, bo jak zapewnia producent, załoga jest w stanie zdemontować wszystkie siedzenia i zastąpić je kontenerami o łącznej ładowności 5 ton.

Jak twierdzi Neil Cloughley, Managing Director of Faradair: - Wielofunkcyjny samolot BEHA M1H pozwoli operatorom na zapewnienie klientom szerokiego spektrum usług - przewozu ludzi, ładunków czy szkoleń pilotażu, przy zachowaniu wysokiej kultury pracy, dużej ładowności i świetnych parametrów lotniczych. Nasza księga zamówień jest już otwarta i nie możemy się doczekać współpracy z potencjalnymi klientami, kiedy będziemy budować pierwsze prototypy pod koniec tego roku, które mają odbyć loty próbne do 2022 roku.

Źródło: GeekWeek.pl/newatlas/ Fot. Faradair

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas