Motorola pomaga w walce z AIDS
Piosenkarka Joss Stone i Motorola przeznaczą cześć swoich dochodów na finansowanie PRODUCT(RED) - kampanii na rzecz walki z AIDS w Afryce.
Brytyjska wokalistka Joss Stone przeznaczy cały dochód ze sprzedaży piosenki "Tell Me What We're Gonna Do Now" poprzez iTunes na rzecz walki z AIDS w Afryce. Równolegle Motorola wprowadza w Kanadzie specjalną wersję telefonu komórkowego MOTOKRZR K1, z charakterystycznymi czerwonymi elementami obudowy. Część dochodu ze sprzedaży tego telefonu zasili fundusz programu.
- Motorola wierzy, że ludzie są i będą otwarci na problemy krajów rozwijających się - mówi Małgorzata Matusiewicz, marketing menedżer Motoroli na region Europy Środkowo-Wschodniej.
Na zainicjowany przez lidera U2 - Bono i filantropa Bobby'ego Shrivera programie PRODUCT(RED) składają się specjalnie zaprojektowane linie produktów międzynarodowych firm. Ich charakterystyczny odcień czerwieni zwraca uwagę na ważny problem epidemii AIDS w Afryce, szczególnie wśród kobiet i dzieci. Motorola przyłączyła się do programu w 2006 roku, prezentując w wybranych krajach czerwone wersje swoich telefonów i akcesoriów pod wspólną nazwą (MOTO)RED. Obok Motoroli, w akcji udział biorą m.in. Apple, Gap czy Giorgio Armani.
Łączna suma środków przekazanych przez Motorolę na rzecz globalnego funduszu PRODUCT(RED) w 2006 roku wyniosła 12 milionów dolarów. Większość dochodów pochodziła ze sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, Singapurze, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.