Sony chce być trzecim producentem smartfonów

Rynek smartfonów zdominowany jest przez Samsunga i Apple. Obaj gracze zagarnęli dla siebie łącznie ponad połowę udziałów, a dwa pierwsze miejsca okupują z taką siłą, że konkurencja w najbliższym czasie planuje walkę jedynie o ostatnie miejsce na podium.

Trzecia lokata wciąż pozostaje do zdobycia, ponieważ w ubiegłym roku nikomu nie udało się wypracować na tyle silnej pozycji, aby mogła być ona niezagrożona przez dłuższy czas. Niespodziewanie, na zakończenie czwartego kwartału, bardzo dobra sprzedaż Huaweia, pozwoliła zająć mu na chwilę trzecie miejsce z wynikiem 4,9 proc. udziałów.

Tuż za podium uplasowało się Sony Communication Mobile (4,5 proc.), którego prezes zapowiedział walkę o trzecią pozycję w światowej sprzedaży smartfonów. Czy Japończycy rzeczywiście mają szansę uplasować się tuż za Samsungiem i Apple?

Reklama

Zadaniem Sony jest wyprzedzenie Huaweia, którego sprzedaż opiera się na rynku chińskim i tanich Androidach. To jednak nie koniec trudności. Po piętach depcze im także ZTE (4,3 proc. udziałów), które również wypracowuje sobie coraz mocniejszą pozycję w Chinach i podobnie jak Huawei - zdobywa kolejne rzesze użytkowników.

Tomasz Hamryszak

komorkomania.pl


Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: Sony | Smartfon | Android | Samsung | Apple
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy