Szykuje się nowa strategia Apple TV+? Chodzi o tani pakiet z reklamami
Rozpoczęła się era większej komercjalizacji platform streamingowych. Tanie pakiety z reklamami dostępne są już w niektórych krajach. Jak informuje Business Insider, Apple TV+ właśnie zatrudnił kilku specjalistów ds. reklamy. Czy tanie pakiety z reklamami pojawią się również na tej platformie?
Business Insider podaje, że do Apple TV+ przeszedł Joseph Candy, który przez lata pracował w NBCUniversal w dziale reklamy, a także Jason Brum (Xandr, NBCUniversal), Jacqueline Bleazey (FanDuel), czy Chandler Taylor (Peacock).
Według niektórych zatrudnienie tych specjalistów może być pierwszym krokiem w stworzeniu nowego taniego pakietu na Apple TV+ z reklamami. Pierwsze informacje o potencjalnej nowej ofercie pojawiały się już w 2022 roku. Obecnie firma ma zamiar zautomatyzować cały proces. Jednakże nie ma bliższych informacji, kiedy i czy, ma zostać wprowadzona nowa usługa.
Czym jest Apple TV+?
Apple TV+ to platforma streamingowa, na której znajdują się dziesiątki seriali i filmów, zarówno produkcji oryginalnej, jak i produkcji innych wytwórni filmowych. Można tutaj obejrzeć m.in. hit "Napoleon", "Władcy Przestworzy", "Obławę", nominowany do 10 Oscarów "Czas krwawego księżyca", czy też sławnego "Teda Lasso".
W Polsce za konto Apple TV+ płaci się 34,99 zł miesięcznie - można w tym pakiecie wypróbować serwis bezpłatnie przez siedem dni. Platforma posiada również inne pakiety, które mają zachęcić do korzystania z usług. Można m.in. połączyć zakup urządzenia Apple z trzymiesięcznym dostępem do Apple TV+. Warto tutaj zaznaczyć, że z podobnej promocji mogą skorzystać właściciele telewizorów LG Smart TV, lecz możliwość ta kończy się 30 kwietnia - usługa dostępna jest wyłącznie dla nowych subskrybentów.
Platformy streamingowe i reklamy
Już od końca 2022 roku zarówno Netflix, jak i Disney+ powoli wdrażają na świecie nowe pakiety z reklamami. Obecnie zdecydować się na nie mogą subskrybenci ze Stanów Zjednoczonych i z poszczególnych krajów Europy Zachodniej. Jednakże obie platformy szykują rozszerzenie tego pakietu na resztę świata. W Polsce jak na razie nie jest dostępne to rozwiązanie. Pakiet z reklamami na Netflixie do tej pory wybrało 23 mln użytkowników.
Natomiast pod koniec stycznia tego roku Amazon Prime Video wprowadził w USA dopłaty za brak reklam. Wiąże się to z uiszczeniem opłaty w wysokości 2,99 dolarów miesięcznie. Z kolei od 5 lutego reklamy na tej platformie wyświetlane są u kanadyjskich, austriackich, niemieckich i brytyjskich subskrybentów - ich wyłączenie kosztuje 2,99 euro na miesiąc. Kolejnym krajem, gdzie będą pokazywać się reklamy, będzie Francja - ma to nastąpić już 9 kwietnia.