Japończycy zrobili rower-cargo. Jest jak mała ciężarówka

Przewieźć rowerem walizkę o wadze 60 kilogramów? Dla roweru-cargo to żaden problem. Japończycy skonstruowali elektrycznego trójkołowca o nazwie Streek, który rozwiąże problem przewożenia w mieście małych bagaży.

Trójkołowiec w wersji towarowej to idealny pojazd dla miejskich kurierów / zdjęcie: Envision
Trójkołowiec w wersji towarowej to idealny pojazd dla miejskich kurierów / zdjęcie: Envisiondomena publiczna

Ten obraz znają mieszkańcy wielkich miast - jadący na rowerze kurier, na którego plecach jest monstrualnej wielkości plecak lub pojemnik. Japońska firma Envision postanowiła stworzyć rower, który będzie idealny do przewożenia małych ładunków na krótkie odległości. Kluczem do zamienienia trójkołowca w małą ciężarówkę było stworzenie ramy o kształcie pozwalającym na przewożenie wielu ładunków.  Po raz pierwszy udało się stworzyć konstrukcję pozwalającą na mocowanie przewożonych towarów pod ramą główną.

Streek ma zamocowany na stałe dolny bagażnik, który pozwala na przewożenie najcięższych ładunków / zdjęcie: Envision
Streek ma zamocowany na stałe dolny bagażnik, który pozwala na przewożenie najcięższych ładunków / zdjęcie: Envisiondomena publiczna

Elektryczny trójkołowiec Streek przypomina tradycyjny rower, ale w każdej chwili może zamienić się w małą ciężarówkę. Dzięki wyjątkowej konstrukcji ramy może przewozić ładunki na jednym lub dwóch poziomach. Specjalnie wyprofilowana dolna platforma na ramie sprawia, że w czasie jazdy ładunek jest bardzo stabilny. Streek jest w stanie bez problemu przewieźć paczkę, której szerokość może wynieść nawet 60 cm. 

Rower Streek może łatwo zamienić się w wersję z miejscem dla przewożenia małych dzieci / zdjęcie: Envision
Rower Streek może łatwo zamienić się w wersję z miejscem dla przewożenia małych dzieci / zdjęcie: Envisiondomena publiczna

Japończycy zrobili wszystko, aby jazda rowerem-cargo była wygodna i bezpieczna. Z przodu Streek został wyposażony w dwa 18-calowe koła, które mają niezależne zawieszenie. Rower posiada elektryczny napęd, który opiera się na silniku o mocy 250 W. Standardowy akumulator ma pojemność 374 Wh. Dzięki temu w trybie e-drive możemy pokonać trasę o długości 120 kilometrów. Z pełnym obciążeniem cargo (do 60 kilogramów) elektryczny trójkołowiec na jednym ładowaniu powinien przejechać 50 kilometrów.

Rower Streek z pełnym obciążeniem w trybie e-drive przejedzie 50 kilometrów / zdjęcie: Envision
Rower Streek z pełnym obciążeniem w trybie e-drive przejedzie 50 kilometrów / zdjęcie: Envisiondomena publiczna

Wraz z rowerem dostaniemy cały zestaw specjalnych pojemników, które możemy wypełnić ładunkami i następnie umieścić na rowerze. Największy z nich ma 30 litrów pojemności. Każdy z pojemników ma na stałe zamocowane paski i zaczepy, które pozwalają je unieruchomić, aby nie spadły podczas gwałtownych manewrów w czasie jazdy.

Wraz z rowerem cargo dostaniemy zestaw pojemników do przewożenia towarów / zdjęcie Envision
Wraz z rowerem cargo dostaniemy zestaw pojemników do przewożenia towarów / zdjęcie Envisiondomena publiczna

Najnowszy model roweru-cargo oznaczony skrótem T5 miał trafić do sprzedaży wiosną tego roku. Pandemia koronawirusa sprawiła, że jego debiut się opóźni, gdyż są kłopoty z dostawami akumulatorów.

Niestety elektryczny trójkołowiec nie będzie tani. Firma Envision podała, że jego cena wyniesie 400 000 jenów, czyli około 3 tysięcy dolarów. To może sprawić, że osoby rozwożące na rowerach paczki jako kurierzy pozostaną przy tradycyjnych elektrykach.

Wojenny śmiech. Ukraińscy komicy pomagają przetrwać gehennę© 2022 Associated Press
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas