Reklama

Najdłuższe loty pasażerskie na świecie. Lista tras jest imponująca

Airbus A350 i Boeing 787 Dreamliner to samoloty, które zmieniły loty długodystansowe. Maszyny mają bardzo daleki zasięg i mogą obsługiwać niektóre trasy bez międzylądowań, co wcześniej nie było możliwe. Teraz, kiedy po pandemii coraz więcej linii wraca na dalekie trasy, warto zrobić przegląd najdłuższych lotów pasażerskich na świecie.

Nowe samoloty mieszczą co prawda mniej pasażerów, ale oszczędności na paliwie sprawiają, że są bardziej ekonomiczne, co przekłada się na zysk linii lotniczych. Wiele tras, które wcześniej nigdy nie były opłacalne, teraz mają sens.

Teraz, kiedy po pandemii wzrasta popyt na loty długodystansowe, linie lotnicze ponownie uruchamiają zawieszone wcześniej trasy.

Jaki jest najdłuższy pasażerski lot samolotem na świecie?

Wykaz przygotował blog One Mile At A Time. Lista została oparta na odległości między miastami, choć trzeba pamiętać, że sporo linii lata dzisiaj okrężnymi trasami z powodu problemów nad rosyjską przestrzenią powietrzną. 

Reklama

Na liście zamieszczone zostały trasy o długości ponad 13 tysięcy kilometrów. Listę otwierają loty z Singapuru do Nowego Jorku i Newark realizowane przez Singapore Airlines. 

  • Singapur (SIN) - Nowy Jork JFK (Singapore Airlines, Airbus A350-900ULR, 15348 km)

  • Singapur (SIN) - Newark (EWR) (Singapore Airlines, Airbus A350-900ULR, 15325 km)

  • Perth (PER) - Londyn Heathrow (LHR) (Qantas, Boeing 787-9 Dreamliner, 14500 km)

  • Melbourne (MEL) - Dallas (DFW) (Qantas, Boeing 787-9, 14471 km, w rozkładzie od 2 grudnia 2022)

  • Auckland (AKL) - Nowy Jork (JFK) (Air New Zealand i Qantas, Boeing 787-9 Dreamliner, 14207 km - startują odpowiednio 17 września 2022 i 14 czerwca 2023).  

  • Dubaj (DXB) - Auckland (AKL) (Emirates, Airbus A380, 14200 km, w rozkładzie od 2 grudnia 2022)

  • Singapur (SIN) - Los Angeles (LAX) (Singapore Airlines, Airbus A350-900, 14113 km)

  • Houston (IAH) - Sydney (SYD) (United Airlines, Boeing 787-9 Dreamliner, 13833 km, w rozkładzie od 28 października 2022)

  • Sydney (SYD) - Dallas (DFW) (Qantas, Boeing 787-9 Dreamliner, 13804 km)

  • Manila (MNL) - Nowy Jork (JFK) (Philippine Airlines, Airbus A350-900, 13711 km)

  • Singapur (SIN) - San Francisco (SFO) (Singapore Airlines - Airbus A350-900 i United Airlines - Boeing 787-9 Dreamliner, 13592 km)

  • Atlanta (ATL) - Johannesburg (JNB) (Delta, Airbus A350-900, 13581 km)

  • Dubaj (DXB) - Los Angeles (LAX) (Emirates, Airbus A380, 13420 km)

  • Jeddah (JED) - Los Angeles (LAX) (Saudia, Boeing 777-300ER, 13409 km)

  • Doha (DOH) - Los Angeles (LAX) (Qatar Airways, Airbus A350-1000, 13367 km)

  • Perth (PER) - Rzym (FCO) (Qantas, Boeing 787-9 Dreamliner, 13354 km)

  • Manila (MNL) - Toronto (YYZ) (Philippine Airlines, Airbus A350-900, 13230 km)


Loty z tej listy trwają od 16 godzin i 20 minut do 18 godzin i 50 minut (czasy lotów na poszczególnych trasach zmieniają się m.in. w zależności od wiatrów).

Kolejne loty ultradługodystansowe na horyzoncie

Linie lotnicze już pracują nad kolejnymi bardzo długimi trasami. Australijski Qantas pracuje nad projektem Sunrise. Od 2025 roku chce latać bez przesiadek na trasach z Melbourne i Sydney do Londynu i Nowego Jorku. 

Chce do tego wykorzystać nowy samolot Airbus A350-1000s, nad którym trwają obecnie prace. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy